Διαδικασία Αξιολόγησης Εκπαιδευτών ΣΑΕΚ ΥΠΑΙΘΑ δημοσιοποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. Αριθμ. Κ7/30694 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1904 Τεύχος Δεύτερο την 28η Μαρτίου 2024) έχοντας ως θέμα:
Ρυθμίσεις θεμάτων και λεπτομερειών σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Έχοντας υπόψη:
- Τις διατάξεις:
α) Τηςπερ. γ) τηςπαρ. 14 τουάρθρου 34 τουν. 4763/2020
«Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις» (Α’254), β) του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: Οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),
γ) του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/69 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137),
δ) Του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (ν. 3528/2007, Α’ 26),
ε) του ν. 5082/2024 «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α’ 9),
στ) του π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων (Α’ 130),
ζ) του π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131),
η) του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123),
θ) του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31), και ιδίως της περ. ε) της παρ. 4 του άρθρου 68Β,
ι) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
- Την υπ’ αρ. 79/24/5.1.2024 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ιωάννα Λυτρίβη» (Β’ 69).
- Την υπό στοιχεία K1/104717/10.8.2020 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Κανονισμός Διαχείρισης του Μητρώου Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ.» (Β’ 3393), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
- Την υπό στοιχεία 11408/Κ7/1.2.2024 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ρυθμίσεις θεμάτων και λεπτομερειών σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των Διευθυντών και των Υποδιευθυντών των Δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού» (Β’ 927).
- Την υπό στοιχεία 160259/Κ5/8.12.2021 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. ΚΑΙ Ν. «Κανονισμός Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. ΚΑΙ Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» (Β’ 5837).
- Την υπό στοιχεία Κ5/974/04/01/2022 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. ΚΑΙ N. «Κανονισμός Λειτουργίας Πειραματικών και Θεματικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) και πειραματικών τμημάτων ειδικοτήτων σε Σ.Α.Ε.Κ., που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. και Ν.)» (Β’20).
- Την υπό στοιχεία 87560/Κ7/8.8.2023 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. «Καθορισμός της μορφής και του περιεχομένου των εκθέσεων προγραμματισμού και αποτίμησης για την αξιολόγηση του έργου των Διευθυντών και Υποδιευθυντών των Δημόσιων Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού» (Β’ 4960).
- Την από 01/03/2024 εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ. ΚΑΙ Δ.Β.Μ. σχετικά με τη ρύθμιση θεμάτων και λεπτομερειών σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
- Την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/100/22175/Β1 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, σύμφωνα με την οποία προκύπτει ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ή του κρατικού προϋπολογισμού.
- Την ανάγκη ρύθμισης θεμάτων και λεπτομερειών σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
Σκοπός του δυναμικού συστήματος πολυεπίπεδης και αποτελεσματικής αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημοσίων Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού είναι η διασφάλιση της ποιότητας στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, διαμέσου της συστηματικής, τεκμηριωμένης και λεπτομερούς αποτίμησης, ανάδειξης και καταγραφής του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται στα Δημόσια Σ.Α.Ε.Κ., καθώς και της χρήσης αντικειμενικών κριτηρίων.
Άρθρο 2
Περιοδικότητα, αρμόδια όργανα και πρόσωπα που συμμετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
- Οι εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. αξιολογούνται με την ολοκλήρωση κάθε εξαμήνου κατάρτισης από τον Διευθυντή και τους Υποδιευθυντές της Σ.Α.Ε.Κ..
- α) Στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης Δημόσιων Σ.Α.Ε.Κ. συμμετέχουν μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του άρθρου 2 της υπό στοιχεία 11408/Κ7/1.2.2024 απόφασης της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
«Ρυθμίσεις θεμάτων και λεπτομερειών σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των Διευθυντών και των Υποδιευθυντών των Δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού» (Β’ 927), οι καταρτιζόμενοι της οικείας Σ.Α.Ε.Κ., οι οποίοι καταχωρίζουν ανώνυμα την αποτίμηση του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης, με τη συμπλήρωση καταλόγων ερωτήσεων.
β) Στην ως άνω ψηφιακή πλατφόρμα εισάγονται οι κατάλογοι ερωτήσεων (ερωτηματολόγια) αποτίμησης του έργου του αξιολογούμενου εκπαιδευτή, οι οποίοι συντάσσονται από τη Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Επικοινωνίας της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ., για τη συμμετοχή των καταρτιζόμενων των Σ.Α.Ε.Κ. στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης.
3. Η πρόσβαση των καταρτιζόμενων της οικείας Σ.Α.Ε.Κ. στη διαδικασία αξιολόγησης, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας πραγματοποιείται με τη χρήση των προσωπικών κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet). Διαχειριστές της ψηφιακής πλατφόρμας είναι εντεταλμένοι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας και της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων, της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακών Συστημάτων, Υποδομών και Εξετάσεων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α..
4. Οι υπόχρεοι προς αξιολόγηση εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ. ενημερώνονται από τον Διευθυντή της οικείας Σ.Α.Ε.Κ., μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, για το γεγονός ότι είναι υπόχρεοι προς αξιολόγηση.
Άρθρο 3
Χρονοδιάγραμμα, διαδικασία καταχωρήσεων και εξαγωγή αποτελεσμάτων από την ψηφιακή πλατφόρμα
- Οι καταρτιζόμενοι, οι οποίοι φοιτούν στη Σ.Α.Ε.Κ. προβαίνουν στην καταχώρηση της αποτίμησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης της Σ.Α.Ε.Κ., με απάντηση στα ερωτηματολόγια που έχουν εισαχθεί στην ψηφιακή πλατφόρμα, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 2, δύο (2) φορές κατ’ έτος, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου και του δεύτερου εξαμήνου κατάρτισης, ως εξής:
α) Στο τέλος του πρώτου εξαμήνου κατάρτισης και, το αργότερο έως τη 15η Φεβρουαρίου εκάστου έτους κατάρτισης, οι καταρτιζόμενοι που φοιτούν σε αυτό κατά το πρώτο εξάμηνο αποτιμούν, το έργο των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης της οικείας Σ.Α.Ε.Κ..
β) Στο τέλος του δευτέρου εξαμήνου κατάρτισης και το αργότερο έως την 30η Ιουνίου εκάστου έτους κατάρτισης, οι καταρτιζόμενοι που φοιτούν σε αυτό κατά το δεύτερο εξάμηνο αποτιμούν, το έργο των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης της οικείας Σ.Α.Ε.Κ..
γ) Ειδικά, για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων της αποτίμησης από τους καταρτιζόμενους των Σ.Α.Ε.Κ. του έργου εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ., απαιτείται να έχει συμμετάσχει κατ’ ελάχιστον το ένα τέταρτο (1/4) του συνολικού αριθμού εγγεγραμμένων καταρτιζομένων στο εξάμηνο κατάρτισης που πραγματοποιείται η διαδικασία αξιολόγησης μέσω των καταλόγων ερωτήσεων της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 2.
2. α) Οι εντεταλμένοι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Τεκμηρίωσης και Επικοινωνίας της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. έχουν πρόσβαση στους καταλόγους ερωτήσεων που συμπληρώνουν οι καταρτιζόμενοι, οι οποίοι συμμετέχουν στην αποτίμηση του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2, για τους ακόλουθους σκοπούς: α) της παρακολούθησης και εξαγωγής των αποτελεσμάτων της αξιολογικής διαδικασίας μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας, β) της στατιστικής ανάλυσης των δεδομένων και της συγκέντρωσης και διαβίβασης των αποτελεσμάτων στη Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. για τη διενέργεια της αξιολόγησης.
β) Πρόσβαση στις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης έχουν οι αξιολογητές τους, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 2.
Άρθρο 4
Μορφή, Περιεχόμενο και Χρονοδιάγραμμα εκθέσεων αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευτών των Δημοσίων Σ.Α.Ε.Κ.
- Ένα (1) μήνα πριν από τη λήξη του εξαμήνου κατάρτισης, οι εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης συντάσσουν έκθεση αυτοαξιολόγησης του έργου τους, την οποία υποβάλουν με κάθε πρόσφορο τρόπο στον Διευθυντή και τους Υποδιευθυντές της οικείας Σ.Α.Ε.Κ. Η έκθεση αυτοαξιολόγησης λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου από την οικεία Σ.Α.Ε.Κ..
- Οι εκθέσεις αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης περιλαμβάνουν τον απολογισμό της παροχής από αυτούς διδακτικού έργου και της εκπαιδευτικής δράσης τους. Συγκεκριμένα, αποτιμούν τη διδασκαλία των μαθημάτων τους σε σχέση με την παροχή του αναγκαίου επιστημονικού εκπαιδευτικού υλικού, καθώς επίσης και σε σχέση με τον βαθμό σύνδεσής τους με τις ανάγκες της κατάρτισης. Αξιολογούν, επίσης, τη συμβολή τους σε σχέση με τη διαχείριση του τμήματος και τη δημιουργία ενός καλού μαθησιακού κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, την προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των καταρτιζόμενων στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης όλων των καταρτιζόμενων χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, την επίλυση διαφορών και τη διαχείριση συγκρούσεων, καθώς και τη συμβολή τους στην ενεργητική συμμετοχή των καταρτιζόμενων στη διαδικασία της κατάρτισης. Τέλος, οι εκπαιδευτές οφείλουν να συμπεριλάβουν στις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης τον απολογισμό τους σχετικά με την υπηρεσιακή τους συνέπεια και επάρκεια, ιδίως ως προς την τήρηση του καθηκοντολογίου τους, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των Σ.Α.Ε.Κ.
Άρθρο 5
Αξιολόγηση σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα
- Το έργο των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, ως προς τα πεδία που καθορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 31Ε του ν. 4763/2020 (Α’ 254), τα οποία αναλύονται στα κριτήρια της παρ. 2 του ίδιου άρθρου του ως άνω νόμου. Στην εν λόγω κλίμακα, το έργο τους διαβαθμίζεται σε εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό και ακατάλληλο.
- Η χρήση περιγραφικής κλίμακας συνίσταται στην αξιοποίηση των δεδομένων και στοιχείων αξιολόγησης, με στόχο να περιγραφούν οι προδιαγραφές ποιότητας και αποτελεσματικότητας των διαδοχικών βαθμίδων επίδοσης, όσον αφορά τις παραμέτρους του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, του παιδαγωγικού κλίματος και της διαχείρισης του τμήματος καθώς και της συνέπειας και της επάρκειας του εκπαιδευτή.
- Οι προβλεπόμενες τέσσερις (4) αλληλοδιάδοχες βαθμίδες δηλώνουν τον διαφορετικό βαθμό ύπαρξης των προδιαγραφών των υπό αξιολόγηση παραμέτρων. Το έργο του αξιολογούμενου εκπαιδευτή επαγγελματικής κατάρτισης αξιολογείται ως εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό και ακατάλληλο, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα:
ΠΕΔΙΟ Α
Παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση του τμήματος |
ΠΕΔΙΟ Β
Συνέπεια και επάρκεια |
|
Ακατάλληλο | Ελλιπής προετοιμασία του μαθήματος με μη παροχή, σε τακτική βάση του αναγκαίου εκπαιδευτικού υλικού στους καταρτιζόμενους.
Μη επαρκής επιστημονική και πρακτική ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο κατάρτισης και το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, και ανεπιτυχής μετασχηματισμός του γνωστικού αντικειμένου σε γνώση για την ικανοποίηση των αναγκών της κατάρτισης. Μη επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Μη επαρκής διαχείριση του τμήματος και αποτυχία δημιουργίας κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη. Αποτυχία στην ενίσχυση της ενεργητικής συμμετοχής των καταρτιζόμενων στη διαδικασία της κατάρτισης. |
Ελλιπές ενδιαφέρον κατά την εκτέλεση των υποχρεώσεων και των καθηκόντων του εκπαιδευτή, καθώς και μη ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της Σ.Α.Ε.Κ..
Μη έγκαιρη και μη ορθή ενημέρωση των υπηρεσιακών εγγράφων, όπως ιδίως, του απουσιολογίου, των βιβλίων διδασκόμενης ύλης και του βιβλίου εργαστηρίου. |
Ικανοποιητικό | Ικανοποιητική προετοιμασία του μαθήματος με παροχή, σε τακτική βάση του αναγκαίου εκπαιδευτικού υλικού στους καταρτιζόμενους.
Ικανοποιητική επιστημονική και πρακτική ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο κατάρτισης και το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, και ικανοποιητικά επιτυχής μετασχηματισμός του γνωστικού αντικειμένου σε γνώση για την ικανοποίηση των αναγκών της κατάρτισης. Ικανοποιητική επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Ικανοποιητική διαχείριση του τμήματος και ικανοποιητική δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη. Σχετική επιτυχία στην ενίσχυση της ενεργητικής συμμετοχής των καταρτιζόμενων στη διαδικασία της κατάρτισης. |
Ικανοποιητικό ενδιαφέρον κατά την εκτέλεση των
υποχρεώσεων και των καθηκόντων του εκπαιδευτή, καθώς και ικανοποιητική ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της Σ.Α.Ε.Κ.. Σχετικά έγκαιρη και σχετικά ορθή ενημέρωση των υπηρεσιακών εγγράφων, όπως ιδίως, του απουσιολογίου, των βιβλίων διδασκόμενης ύλης και του βιβλίου εργαστηρίου. |
Πολύ καλό | Πολύ καλή προετοιμασία του μαθήματος με παροχή, σε τακτική βάση του αναγκαίου εκπαιδευτικού υλικού στους καταρτιζόμενους.
Πολύ καλή επιστημονική και πρακτική ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο κατάρτισης και το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, και ικανοποιητικά επιτυχής μετασχηματισμός του γνωστικού αντικειμένου σε γνώση για την ικανοποίηση των αναγκών της κατάρτισης. Πολύ καλή επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Πολύ καλή διαχείριση του τμήματος και επιτυχημένη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη. Αρκετά επιτυχημένη ενίσχυση της ενεργητικής συμμετοχής των καταρτιζόμενων στη διαδικασία της κατάρτισης. |
Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον κατά την εκτέλεση των υποχρεώσεων και των καθηκόντων του εκπαιδευτή, καθώς και μεγάλη ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της Σ.Α.Ε.Κ..
Έγκαιρη και ορθή ενημέρωση των υπηρεσιακών εγγράφων, όπως ιδίως, του απουσιολογίου, των βιβλίων διδασκόμενης ύλης και του βιβλίου εργαστηρίου. |
Εξαιρετικό | Εξαιρετική προετοιμασία του μαθήματος με παροχή, σε τακτική βάση του αναγκαίου εκπαιδευτικού υλικού στους καταρτιζόμενους.
Εξαιρετική επιστημονική και πρακτική ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο κατάρτισης και το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, και πλήρως επιτυχημένος μετασχηματισμός του γνωστικού αντικειμένου σε γνώση για την ικανοποίηση των αναγκών της κατάρτισης. Πλήρης επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Άριστη διαχείριση του τμήματος και πλήρως επιτυχημένη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη. Πλήρης επιτυχία στην ενίσχυση της ενεργητικής συμμετοχής των καταρτιζόμενων στη διαδικασία της κατάρτισης. |
Εξαιρετικό ενδιαφέρον κατά την εκτέλεση των υποχρεώσεων και των καθηκόντων του εκπαιδευτή, καθώς και εξαιρετική ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της Σ.Α.Ε.Κ..
Απόλυτα έγκαιρη και απόλυτα ορθή ενημέρωση των υπηρεσιακών εγγράφων, όπως ιδίως, του απουσιολογίου, των βιβλίων διδασκόμενης ύλης και του βιβλίου εργαστηρίου. |
Άρθρο 6
Μορφή και περιεχόμενο κοινής αξιολογικής έκθεσης
- Για τη διενέργεια της αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης συντάσσεται, από τον Διευθυντή και τους Υποδιευθυντές της οικείας Σ.Α.Ε.Κ., κοινή αξιολογική έκθεση, η οποία περιλαμβάνει υποχρεωτικά τεκμηριωμένη αποτίμηση του έργου του αξιολογούμενου εκπαιδευτή, με ειδική αιτιολόγηση της αξιολογικής κρίσης.
- Για τη διαμόρφωση της έκθεσης αξιολόγησης, λαμβάνονται υποχρεωτικά υπόψη τα ακόλουθα στοιχεία: α) Η έκθεση αυτοαξιολόγησης, τηνοποίασυντάσσουνοιαξιολογούμενοι, σύμφωναμεταοριζόμεναστοάρθρο 4 καιβ) ηαποτίμησητου έργου του εκπαιδευτή από τους καταρτιζόμενους, η οποία διενεργείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 2 και 3.
- Η κοινή έκθεση αξιολόγησης επιβάλλεται να είναι αιτιολογημένη και κάθε αξιολογική κρίση που εκφέρεται με αυτήν πρέπει να τεκμηριώνεται με ειδική αναφορά στα πορίσματα που προκύπτουν από τα στοιχεία λαμβάνονται υπόψη, σύμφωνα με την παρ.
Η αποτίμηση του έργου του αξιολογούμενου εκπαιδευτή επαγγελματικής κατάρτισης και η ένταξη αυτού σε μία (1) από τις τέσσερις (4) βαθμίδες της προβλεπόμενης κλίμακας επιβάλλεται να γίνεται τεκμηριωμένα με την υπαγωγή συγκεκριμένων πραγματικών στοιχείων, περιστατικών, περιστάσεων, δεδομένων και χαρακτηριστικών συνδεόμενων ή σχετιζόμενων ευθέως με το αξιολογούμενο έργο συγκεκριμένου κάθε φορά υπό αξιολόγηση εκπαιδευτή στα ανά πεδίο αξιολόγησης κριτήρια και τις λοιπές αξιολογικές παραμέτρους, οι οποίες προβλέπονται στο άρθρο 31Ε του ν. 4763/2020 και στο άρθρο 5 της παρούσας και τη συνδρομή των οποίων οι αξιολογητές επιβάλλεται να εξακριβώσουν και τεκμηριώσουν αιτιολογημένα, όσον αφορά σε κάθε μία ξεχωριστά υπό αξιολόγηση περίπτωση. Η απλή και αόριστη επανάληψη του περιεχομένου διατάξεων του ν. 4763/2020 και της παρούσας, καθώς και η γενικευμένη χρήση στερεότυπων ή τυποποιημένων εκφράσεων ή και προτύπων ή υποδειγμάτων αξιολογικών εκθέσεων δεν προσδίδουν επαρκή και προσήκουσα αιτιολογία στις αξιολογικές εκθέσεις. - Ο Διευθυντής και οι Υποδιευθυντές της οικείας Σ.Α.Ε.Κ. υποχρεούνται να γνωστοποιούν στον αξιολογούμενο εκπαιδευτή επαγγελματικής κατάρτισης την κοινή αξιολογική έκθεση με κάθε πρόσφορο τρόπο, μετά το πέρας της διαδικασίας. Ο αξιολογούμενος εκπαιδευτής δικαιούται να ζητεί οποτεδήποτε από τη Διοίκηση της Σ.Α.Ε.Κ. και να λαμβάνει, με κάθε πρόσφορο τρόπο, πλήρη γνώση ή αντίγραφα των εκθέσεων αξιολόγησής του.
- Η κοινή αξιολογική έκθεση του Διευθυντή και των Υποδιευθυντών της Σ.Α.Ε.Κ. κοινοποιείται, με ευθύνη του Διευθυντή της Σ.Α.Ε.Κ., στη Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ., η οποία προβαίνει στη σχετική καταχώρισή της στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ. και των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) του άρθρου 55 του ν. 4692/2020 (Α’ 111), στο πεδίο «Αξιολόγηση».
Άρθρο 7
Συνέπειες αξιολόγησης
Αν το έργο ενός εκπαιδευτή αξιολογηθεί ως «ακατάλληλο» κατά την αξιολόγησή του σε ένα (1) από τα πεδία Α) ή Β) του άρθρου 5 ή και στα δύο (2) αυτά πεδία, τίθεται, αμέσως μετά τη λήξη του τρέχοντος έτους κατάρτισης και εντός του πρώτου μήνα του επομένου έτους κατάρτισης, εκτός του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ. και των Ε.Σ.Κ. του άρθρου 55 του ν. 4692/2020 για το επόμενο ένα (1) έτος κατάρτισης.»
Άρθρο 8
Παραρτήματα
Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας τα ακόλουθα παραρτήματα:
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β: ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Άρθρο 9
Έναρξη ισχύος
Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α
Ερωτηματολόγια
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ Σ.Α.Ε.Κ. ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΡΤΙΖΟΜΕΝΟΥΣ | ||||||
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΟ | ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ | |||||
ΚΡΙΤΗΡΙΟ 1 | ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ | ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ
ΚΑΘΟΛΟΥ |
ΣΥΜΦΩΝΩ ΛΙΓΟ | ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΡΚΕΤΑ | ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΎ | ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΎ |
1α) Διαθέτει μεταδοτικότητα και ο τρόπος διδασκαλίας του/της σας κίνησε το ενδιαφέρον για το
μάθημα |
||||||
1β) Ενθαρρύνει την ενεργό συμμετοχή σας προτρέποντας τη διατύπωση ερωτήσεων και
απόψεων |
||||||
1γ) Είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του/της (π.χ. παρουσία στα μαθήματα, έγκαιρη
προσέλευση κ.λπ.) |
ΚΡΙΤΗΡΙΟ 2 | ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΘΟΛΟΥ | ΣΥΜΦΩΝΩ ΛΙΓΟ | ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΡΚΕΤΑ | ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΎ | ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΎ |
2α) Το εκπαιδευτικό | ||||||
υλικό που | ||||||
χρησιμοποιήθηκε | ||||||
βοήθησε στην | ||||||
καλύτερη | ||||||
κατανόηση του | ||||||
μαθήματος | ||||||
2β) Το μάθημα | ||||||
ανταποκρίθηκε στις | ||||||
προσδοκίες σας | ||||||
2γ) Το μάθημα | ||||||
σας βοήθησε | ||||||
στην ανάπτυξη | ||||||
ειδικών δεξιοτήτων | ||||||
χρήσιμων για το | ||||||
μελλοντικό σας | ||||||
επάγγελμα |
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ Σ.Α.Ε.Κ. ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΡΤΙΖΟΜΕΝΟΥΣ | ||||||
ΚΡΙΤΗΡΙΟ 3 | ΣΧΕΣΕΙΣ | ΔΕΝ | ΣΥΜΦΩΝΩ | ΣΥΜΦΩΝΩ | ΣΥΜΦΩΝΩ | ΣΥΜΦΩΝΩ |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΜΕ ΤΟΥΣ
ΚΑΤΑΡΤΙΖΟΜΕΝΟΥΣ |
ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΘΟΛΟΥ | ΛΙΓΟ | ΑΡΚΕΤΑ | ΠΟΛΎ | ΠΑΡΑ ΠΟΛΎ | |
2α) Αντιμετωπίζει | ||||||
τους | ||||||
καταρτιζόμενους | ||||||
με αξιοπρέπεια και | ||||||
σεβασμό | ||||||
3β) Είναι γενικά | ||||||
διαθέσιμος και | ||||||
προσιτός για | ||||||
συνεργασία μαζί | ||||||
σας | ||||||
3γ) Συμπεριφέρεται | ||||||
προς όλους | ||||||
δίκαια, ισότιμα, με | ||||||
αξιοπρέπεια και | ||||||
σεβασμό |
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Οδηγίες σχετικά με την εξαγωγή των αποτελεσμάτων των αξιολογήσεων από την ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
- Η εξαγωγή του αποτελέσματος για τις αξιολογήσεις που γίνονται μέσω της πλατφόρμας για τους εκπαιδευτές από τους καταρτιζόμενους, θα προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμολογιών των ερωτηματολογίων τους. Η βαθμολογία για κάθε ερωτηματολόγιο αξιολόγησης θα προκύπτει από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των κριτηρίων του. H βαθμολογία για κάθε κριτήριο θα προκύπτει από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των υποκριτηρίων του.
- Οι απαντήσεις στα ερωτηματολόγια των Εκπαιδευτών, αντιστοιχούν σε 5βαθμη κλίμακα συμφωνίας. 1 = Δεν συμφωνώ καθόλου
2 = Συμφωνώ λίγο
3 = Συμφωνώ αρκετά
4 = Συμφωνώ πολύ
5 = Συμφωνώ πάρα πολύ
3. Η σύνδεση των αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια της ψηφιακής πλατφόρμας με την αποτίμηση του έργου των Εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. του άρθρου 24 του ν. 5029/2023, γίνεται ως εξής:
- Όταν ο μέσος όρος των αριθμητικών αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι καταρτιζόμενοι στην πλατφόρμα κυμαίνεται από 1 έως 1.9, τότε το έργο των Εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. χαρακτηρίζεται ως ακατάλληλο,
- Όταν ο μέσος όρος των αριθμητικών αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι καταρτιζόμενοι στην πλατφόρμα κυμαίνεται από 2 έως 2.9, τότε το έργο των Εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. χαρακτηρίζεται ως ικανοποιητικό,
- Όταν ο μέσος όρος των αριθμητικών αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι καταρτιζόμενοι στην πλατφόρμα κυμαίνεται από 3 έως 9, τότε το έργο των Εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. χαρακτηρίζεται ως πολύ καλό,
- Όταν ο μέσος όρος των αριθμητικών αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι καταρτιζόμενοι στην πλατφόρμα κυμαίνεται από 4 έως 4.9, τότε το έργο των Εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. χαρακτηρίζεται ως εξαιρετικό.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μαρούσι, 26 Μαρτίου 2024
Η Υφυπουργός
ΙΩΑΝΝΑ ΛΥΤΡΙΒΗ
Διαδικασία Αξιολόγησης Εκπαιδευτών ΣΑΕΚ ΥΠΑΙΘΑ δημοσιοποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. Αριθμ. Κ7/30694 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1904 Τεύχος Δεύτερο την 28η Μαρτίου 2024) έχοντας ως θέμα:
Ρυθμίσεις θεμάτων και λεπτομερειών σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
που βρίσκεται στον υπερσύνδεσμο:
https://drive.google.com/file/d/1yey_KBVSPOv4HV9LlF5XILe49b8RdCLk/view?usp=sharing