Ενημέρωση 6ης Επιμορφωτικής Περιόδου Β1 ΤΠΕ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ & ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
«ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.)/Β’ κύκλος»
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη
6η περίοδος επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΧΟΝ ΕΡΓΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Τ.Π.Ε.
Στο πλαίσιο της Πράξης «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.)/Β’ κύκλος», η οποία έχει ενταχθεί και υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (ΕΠ ΑΝΑΔ-ΕΔΒΜ), με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, ΕΣΠΑ 2014-2020) και του Ελληνικού Δημοσίου,
θα διεξαχθεί η 6η περίοδος επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., με έναρξη μαθημάτων στις αρχές Απριλίου 2024.
Η Πράξη υλοποιείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων –«Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε.), ως δικαιούχο φορέα, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και αποτελεί τη συνέχεια υλοποίησης της ομώνυμης Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)» του παρόντος ΕΠ ΑΝΑΔ-ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2014-2020, με στόχο την επιμόρφωση και πιστοποίηση μεγαλύτερου πλήθους εκπαιδευτικών, καθώς και την επικαιροποίηση και τον εμπλουτισμό του περιεχομένου και του υλικού των παρεχόμενων τύπων επιμόρφωσης και πιστοποίησης (Β1 και Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε.), των μεθοδολογιών και των υποστηρικτικών συστημάτων υλοποίησης.
Ειδικότερα, στο αντικείμενο της παρούσας πράξης περιλαμβάνονται:
- 600 συμμετοχές εκπαιδευτικών στην Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. (Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε.)
- 000 συμμετοχές εκπαιδευτικών στην Επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. (Προχωρημένη Επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη)
- Διαδικασίες πιστοποίησης των παραπάνω εκπαιδευτικών στις αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες Τ.Π.Ε. και επιπρόσθετα, διαδικασίες πιστοποίησης σε βασικές γνώσεις και δεξιότητες Τ.Π.Ε. (Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε.), καθώς η πιστοποίηση αυτή αποτελεί, εν γένει, προϋπόθεση για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε..
- Επικαιροποίηση και εμπλουτισμός του περιεχομένου και του υλικού επιμόρφωσης και πιστοποίησης των παραπάνω προγραμμάτων λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία ανατροφοδότησης και εσωτερικής αξιολόγησης της προηγούμενης σχετικής πράξης, τις τεχνολογικές και παιδαγωγικές εξελίξεις, καθώς και τις τρέχουσες ανάγκες και συνθήκες υλοποίησης. Ειδικότερα για την επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., προβλέπονται προσαρμογές και εμπλουτισμός περιεχομένου για την διάκρισή του σε περισσότερες συστάδες κλάδων εκπαιδευτικών (σύμφωνα με την οργάνωση της επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. σε 13 συστάδες, έναντι 4 συστάδων προηγουμένως) και κατ’ αντιστοιχία ανάπτυξη 13 διακριτών σεμιναρίων/e-courses. Παράλληλα προβλέπεται ενσωμάτωση ιδιαίτερων χαρακτηριστικών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για την πλήρη εφαρμογή μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης, καθώς και έμφαση στην αξιοποίηση συστημάτων και περιβαλλόντων που υποστηρίζουν και διευκολύνουν τη λειτουργία της κοινότητας της σχολικής τάξης για την επικοινωνία, τη διάθεση και διαμοίραση υλικού, την ανάθεση – εκπόνηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων κ.α. (πχ. πλατφόρμα e-me, e-class).
- Επικαιροποίηση και κατά περίπτωση προσαρμογές και επεκτάσεις λειτουργιών των υποστηρικτικών συστημάτων για την υλοποίηση των επιμορφώσεων και των πιστοποιήσεων (Πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης/MIS, Πλατφόρμα ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, Πύλη ενημέρωσης κ.α.).
- Διεξαγωγή συμπληρωματικών οριζόντιων ενεργειών υποστήριξης της Πράξης όπως, ενέργειες δημοσιότητας, εσωτερική αξιολόγηση, προμήθεια εξοπλισμού και δικτυακών υπηρεσιών, καθώς και ειδικότερες δράσεις διασφάλισης ποιότητας και δημιουργίας προϋποθέσεων για τη βιωσιμότητα των αποτελεσμάτων της πράξης.
Για την υλοποίηση της Πράξης θα αξιοποιηθούν υποδομές, συστήματα, καθώς και επιστημονικά εργαλεία που αναπτύχθηκαν στο προηγούμενο σχετικό έργο (πχ. Πληροφοριακό σύστημα/MIS, Συστήματα Πιστοποίησης Β1, Β2 και Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε., Βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και σεναρίων Τ.Π.Ε. – ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, περιεχόμενο σπουδών και επιμορφωτικό υλικό) τα οποία θα αναβαθμιστούν, θα εμπλουτιστούν – επεκταθούν και θα προσαρμοστούν ώστε να καλύψουν τις νέες απαιτήσεις.
2. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε. ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Η επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά εισαγωγική επιμόρφωση σε θέματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης Τ.Π.Ε. και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.
Αντικείμενο της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.) είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για τη χρήση και εκπαιδευτική αξιοποίηση στην σχολική τάξη:
(α) ψηφιακών υποδομών που αναπτύσσονται και διατίθενται για τα σχολεία μέσα από δράσεις και έργα του Υπουργείου Παιδείας, όπως για παράδειγμα εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού, περιβάλλοντα υποστήριξης σχολικής τάξης, διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας κ.α. καθώς και,
(β) σύγχρονων εργαλείων γενικής χρήσης και του διαδικτύου (περιλαμβανομένων θεμάτων ασφάλειας διαδικτύου), μέσα από παραδείγματα και πρακτικές, που θα αξιοποιούν όλα τα παραπάνω.
Στόχοι της επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. είναι, οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί:
- να μπορούν να αξιοποιούν εκπαιδευτικά τις δυνατότητες που παρέχουν οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού,
- να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά, τις λειτουργίες και τους τρόπους αποδοτικής χρήσης των περιβαλλόντων που υποστηρίζουν και διευκολύνουν τη λειτουργία της κοινότητας της σχολικής τάξης για την επικοινωνία, τη διάθεση και διαμοίραση υλικού, την ανάθεση-εκπόνηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων κ.α. (πχ. πλατφόρμα e-me, e-class)
- να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά, τη λειτουργία και τους τρόπους αποδοτικής χρήσης των διαδραστικών συστημάτων και μεθόδων διδασκαλίας στην εκπαιδευτική διαδικασία,
- να αποκτήσουν εποπτεία για τα σύγχρονα εργαλεία γενικής χρήσης, το διαδίκτυο και τις νέες διαστάσεις του, καθώς και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ασφαλούς χρήσης του, ενώ
- παράλληλα, να ενημερωθούν για τυχόν εξελίξεις στην τεχνολογία και στις αναδυόμενες τεχνολογίες (Εικονική Πραγματικότητα – VR, Επαυξημένη Πραγματικότητα – AR, Internet of Things – IoT, Τεχνητή Νοημοσύνη – AI κ.α.), σε συνάρτηση με σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις (STEAM κ.α.)
- να γνωρίσουν τις βασικές αρχές που διέπουν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και τα εκπαιδευτικά σενάρια και την εφαρμογή τους μέσα από την παρουσίαση σχετικών παραδειγμάτων,
- να κατανοούν τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών στο σχολείο, για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας,
Τα προγράμματα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. συγκροτούνται από εκπαιδευτικούς ενός κλάδου ή «συναφών» κλάδων («συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών), σε ομάδες 10-15 εκπαιδευτικών και υλοποιούνται από επιμορφωτές Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., εκτός σχολικού ωραρίου, με την ευθύνη και με αξιοποίηση υποδομών Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.), σε όλη την Ελλάδα. Προβλέπονται δεκατρείς (13) «συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών στις οποίες εντάσσονται όλοι οι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικών, ως εξής:
ΣΥΣΤΑΔΕΣ
Β1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε. |
Τίτλος «συστάδας» κλάδων εκπαιδευτικών | Κλάδοι – ειδικότητες επιμορφούμενων |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.1 | Φιλολογικά | Φιλόλογοι, Θεολόγοι |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.2 |
Φυσικές Επιστήμες |
Φυσικές Επιστήμες (Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι, Γεωλόγοι, Φυσιογνώστες) |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.3 | Μαθηματικά | Μαθηματικοί |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.4 |
Πληροφορική |
Πληροφορικής και σχετικές με την Πληροφορική ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.5 |
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση –
ΔΗΜΟΤΙΚΟ |
Δάσκαλοι |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.6 |
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση –
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ |
Νηπιαγωγοί |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.7 |
Ξένες Γλώσσες |
Γαλλικής, Αγγλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής Φιλολογίας |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.8 |
Καλές Τέχνες |
Μουσικής, Καλλιτεχνικών και σχετικοί κλάδοι τεχνικής εκπαίδευσης (Γραφικές Τέχνες, Φωτογραφία, Διακοσμητική, Συντήρηση έργων τέχνης κ.α.) |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.9 |
Φυσικής Αγωγής και Υγείας |
Φυσικής Αγωγής και σχετικοί με την Υγεία κλάδοι/ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης |
ΣΥΣΤΑΔΕΣ
Β1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε. |
Τίτλος «συστάδας» κλάδων εκπαιδευτικών | Κλάδοι – ειδικότητες επιμορφούμενων |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.10 |
Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί |
Κλάδοι Μηχανικών και εν γένει Τεχνολογικοί κλάδοι/ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.11 |
Οικονομία, Διοίκηση και Κοινωνικές Επιστήμες |
Οικονομολόγοι, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λογιστικής, Νομικής – Πολιτικών Επιστημών, Κοινωνιολόγοι, Πολιτικής Οικονομίας, Οικιακής
Οικονομίας κ.α. |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.12 |
Επαγγέλματα Γης |
Γεωπόνοι, Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής, Δασοπονίας και άλλοι σχετικοί κλάδοι/ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.13 |
Ειδική Αγωγή |
Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης |
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. περιλαμβάνει 36 διδακτικές ώρες και θα έχει διάρκεια 12 εβδομάδες, εν γένει 1 τρίωρο την εβδομάδα, δηλαδή μία επιμορφωτική συνεδρία 2 διδακτικών ωρών, συνοδευόμενη από ασύγχρονες εξ αποστάσεως δραστηριότητες ισοδύναμου φόρτου μιας διδακτικής ώρας. Ειδικότερα, στο μεσοδιάστημα των συνεδριών, οι επιμορφούμενοι υλοποιούν μικρές εργασίες – δραστηριότητες που τους ανατίθενται από τους επιμορφωτές τους, ως συμπληρωματικό και αναπόσπαστο μέρος της επιμορφωτικής διαδικασίας.
Το υλικό της επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. θα διατίθεται μέσω πλατφόρμας διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου και ηλεκτρονικής μάθησης (moodle), η οποία θα αξιοποιείται επίσης για την εκπόνηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εργασιών από τους επιμορφούμενους, καθώς και για την επικοινωνία μεταξύ τους και με τον επιμορφωτή, στο πλαίσιο του προγράμματος.
Στην παρούσα περίοδο επιμόρφωσης, προβλέπεται να υλοποιηθούν προγράμματα που θα ενσωματώνουν χαρακτηριστικά «μεικτού μοντέλου» επιμόρφωσης (blended learning). Τα προγράμματα αυτά, θα περιλαμβάνουν κυρίως σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, κατά περίπτωση, μικρό αριθμό δια ζώσης συνεδριών στο Κ.Σ.Ε. (όπου ο επιμορφωτής και οι επιμορφούμενοι θα μεταβαίνουν στο Κ.Σ.Ε.), καθώς και ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις για τους επιμορφούμενους και τους επιμορφωτές.
Η εφαρμογή χαρακτηριστικών «μεικτού μοντέλου» στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. διευκολύνει στην κάλυψη των επιμορφωτικών αναγκών γεωγραφικών περιοχών στις οποίες δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν αρκετά ή καθόλου προγράμματα επιμόρφωσης πχ. προγράμματα «παραδοσιακού μοντέλου» επιμόρφωσης γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμοι επιμορφωτές για όλες τις «συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών ή γιατί δεν είναι δυνατόν να συγκεντρωθεί ικανοποιητικό πλήθος επιμορφούμενων (πχ. σε μικρά νησιά δεν υπάρχουν 10 εκπαιδευτικοί ενός ολιγοπληθούς κλάδου εκπαιδευτικών) κλπ.
Ειδικότερα, στην παρούσα περίοδο επιμόρφωσης προβλέπονται δύο παραλλαγές υλοποίησης των προγραμμάτων επιμόρφωσης, (κατηγορίες προγραμμάτων), που εφαρμόζονται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες που αφορούν στη γεωγραφική κατανομή των δυνητικών επιμορφούμενων και επιμορφωτών ανά συστάδα:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΙa: Προγράμματα που περιλαμβάνουν συνδυασμό μικρού αριθμού δια ζώσης συνεδριών, σύγχρονων εξ αποστάσεως επιμορφωτικών συνεδριών με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, καθώς και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνουν:
- δύο (2) δίωρες διά ζώσης επιμορφωτικές συνεδρίες κατάλληλα τοποθετημένες στη διάρκεια του προγράμματος, όπου ο επιμορφωτής και οι επιμορφούμενοι θα μεταβαίνουν στο Κ.Σ.Ε.
- δέκα (10) δίωρες σύγχρονες εξ αποστάσεως επιμορφωτικές συνεδρίες,
- ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις μαθησιακού – διδακτικού φόρτου για την εκπόνηση εργασιών, μελέτη υλικού, καθοδήγηση – παροχή ανατροφοδότησης κλπ. από τους επιμορφούμενους και τους επιμορφωτές αντίστοιχα, ισοδύναμου με δώδεκα (12) διδακτικές ώρες, που θα συνοδεύουν τις επιμορφωτικές συνεδρίες (μία ώρα για κάθε δίωρη επιμορφωτική συνεδρία του προγράμματος).
Στα προγράμματα αυτά συμμετέχουν αποκλειστικά επιμορφούμενοι που έχουν εντοπιότητα με το Κ.Σ.Ε. (σε επίπεδο Νομού, στον οποίο έχει έδρα η σχολική μονάδα που απασχολούνται). Επίσης, τα προγράμματα αυτά εν γένει αναλαμβάνουν επιμορφωτές που έχουν αντίστοιχη εντοπιότητα.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ IIb: Προγράμματα που περιλαμβάνουν συνδυασμό σύγχρονων εξ αποστάσεως επιμορφωτικών συνεδριών με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, καθώς και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνουν:
- δώδεκα (12) δίωρες σύγχρονες εξ αποστάσεως επιμορφωτικές συνεδρίες,
- ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις μαθησιακού – διδακτικού φόρτου για την εκπόνηση εργασιών, μελέτη υλικού, καθοδήγηση – παροχή ανατροφοδότησης κλπ. από τους επιμορφούμενους και τους επιμορφωτές αντίστοιχα, ισοδύναμου με δώδεκα (12) διδακτικές ώρες, που θα συνοδεύουν τις επιμοορφωτικές συνεδρίες (μία ώρα για κάθε δίωρη επιμορφωτική συνεδρία του προγράμματος).
Στα προγράμματα αυτά, τα οποία υλοποιούνται αποκλειστικά μέσω σύγχρονων και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων, δεν απαιτείται εντοπιότητα επιμορφωτών, επιμορφούμενων και Κ.Σ.Ε.
3. ΕΚΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.: ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Τα επιμορφωτικά προγράμματα διεξάγονται στο πλαίσιο περιόδων επιμόρφωσης.
Η υλοποίηση των προγραμμάτων της 6ης Περιόδου Επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε στην οποία αφορά η παρούσα ενημέρωση, σχεδιάζεται να ξεκινήσει στις αρχές Απριλίου 2024.
Η επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά εισαγωγική επιμόρφωση σε θέματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης Τ.Π.Ε. και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.
Δικαίωμα συμμετοχής στην επιμόρφωση έχουν οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων της ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης (περιλαμβανομένων των υπηρετούντων αναπληρωτών), καθώς και οι εκπαιδευτικοί ιδιωτικών σχολείων.
Προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.), αποτελεί η πιστοποίηση στις βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε. (Α’ επίπεδο Τ.Π.Ε.), με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς κλάδου Πληροφορικής καθώς και τους επιμορφωτές Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε. που είναι ενταγμένοι στα σχετικά μητρώα παλαιότερων πράξεων επιμόρφωσης σε βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε.1
Ωστόσο, κατ’ εξαίρεση στην παρούσα περίοδο επιμόρφωσης και μέχρι να διεξαχθούν οι προβλεπόμενες στην Πράξη εξετάσεις πιστοποίησης Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε., δίδεται επιπρόσθετα δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς που κατά την κρίση τους διαθέτουν βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε., δηλαδή διαθέτουν την ουσιαστική προϋπόθεση για την παρακολούθηση του προγράμματος, να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο υλοποίησης του προγράμματος, τις υποστηρικτικές δομές που είναι διαθέσιμες, τις απαιτήσεις και υποχρεώσεις που προβλέπονται στην επιμόρφωση αυτή, καθώς και τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν κατά την εξέλιξή της, μπορείτε να βρείτε στο Κανονιστικό Πλαίσιο υλοποίησης και συμμετοχής σε πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., που είναι διαθέσιμο στο portal του έργου https://e-pimorfosi.cti.gr (επιλογή «Υλικό Διαχείρισης/ Οργάνωσης -> Για την επιμόρφωση Β1 Επιπέδου Τ.Π.Ε. στα ΚΣΕ -> Οδηγίες, Έντυπα, Διαδικασίες (ΚΣΕ)»).
4. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Κ.Σ.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε. – ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Έχει ήδη δημοσιευθεί Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος προς τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης του οικείου Μητρώου της Πράξης που είναι Δημόσια Σχολεία ή άλλες δημόσιες δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και επαγγελματικής
1 Πράξη: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση» του μέτρου
- του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» (Γ’ Κ.Π.Σ.)
Πράξη: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε βασικές δεξιότητες των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαίδευση» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. II (Γ’ Κ.Π.Σ.)
κατάρτισης που δεν αποτελούν ανεξάρτητους οικονομικούς φορείς2, για την υλοποίηση προγραμμάτων στο πλαίσιο της παρούσας 6ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., με έναρξη μαθημάτων στις αρχές Απριλίου 2024. Η Πρόσκληση, η οποία περιλαμβάνει τις λεπτομέρειες της προβλεπόμενης διαδικασίας, είναι διαθέσιμη στην Πύλη ενημέρωσης της Πράξης στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://e-pimorfosi.cti.gr και συγκεκριμένα εδώ.
Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος του έργου (https://e-pimorfosi.cti.gr/mis) και με χρήση των προσωπικών κωδικών που τους είχαν αποδοθεί κατά την πιστοποίησή τους στο Α’ επίπεδο Τ.Π.Ε3, θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τα διαθέσιμα, κατά την 6η περίοδο επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., επιμορφωτικά προγράμματα (ωρολόγιο πρόγραμμα, κατηγορία – τύπο προγράμματος, Κ.Σ.Ε. κλπ.) που τους αφορούν με βάση τη συστάδα που ανήκουν και τον τόπο διαμονής/ απασχόλησής τους, προκειμένου να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής. Τυχόν εξειδικεύσεις σχετικά με την εντοπιότητα των δυνητικών επιμορφούμενων ενός προγράμματος ή άλλες, γίνονται γνωστές στους ενδιαφερόμενους μέσω του περιβάλλοντος υποβολής αιτήσεων του Πληροφοριακού συστήματος.
Σύμφωνα με τον τρέχοντα χρονοπρογραμματισμό, οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για συμμετοχή στην παρούσα (6η) περίοδο επιμόρφωσης και η κατανομή τους στα διαθέσιμα προγράμματα επιμόρφωσης προβλέπεται εντός του Ιανουαρίου 2024 σε 2 φάσεις:
- Α’ Φάση: Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής και λαμβάνουν αυτόματα, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος, έναν τυχαίο αριθμό για την συμμετοχή τους στην κλήρωση που θα ακολουθήσει σε περίπτωση μεγάλου αριθμού ενδιαφερομένων στα προγράμματα της επιλογής τους. Κάθε εκπαιδευτικός δηλώνει τα προγράμματα στα οποία επιθυμεί να συμμετάσχει και τα κατατάσσει με σειρά προτίμησης. Συγκεκριμένα, στις περιπτώσεις που στις επιλογές που του δίνονται περιλαμβάνονται προγράμματα πολλών κατηγοριών, δηλώνει πρώτα με σειρά προτίμησης τα προγράμματα κατηγοριών ΙΙa (τα οποία απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς που έχουν εντοπιότητα με το Κ.Σ.Ε. σε επίπεδο Νομού) και στη συνέχεια, ως επόμενα στη σειρά προτίμησης τυχόν προγράμματα κατηγορίας ΙΙb. Ακολουθεί η κλήρωση για την κατανομή των εκπαιδευτικών στα προγράμματα επιμόρφωσης, αποδίδοντας προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που είτε διαθέτουν πιστοποίηση Α’ επιπέδου είτε είναι εγγεγραμμένοι σε Μητρώα επιμορφωτών Α’ επιπέδου είτε είναι εκπαιδευτικοί κλάδου Πληροφορικής.
- Β’ Φάση: Στη συνέχεια, δημοσιοποιούνται τα αποτελέσματα της Α’ Φάσης (επιτυχόντες, επιλαχόντες εκπαιδευτικοί) και δίνεται η δυνατότητα συμπλήρωσης κενών θέσεων σε προγράμματα που δεν συμπλήρωσαν ικανό αριθμό αιτήσεων ενδιαφερομένων προκειμένου να υλοποιηθούν, τόσο με επικαιροποίηση των
2 Για τα λοιπά Κ.Σ.Ε. του ως άνω Μητρώου, τα οποία είναι Δημόσιοι και Ιδιωτικοί Εκπαιδευτικοί Φορείς που συνιστούν Οικονομικούς Φορείς ως ξεχωριστές νομικές οντότητες ή ΑΕΙ, Πανεπιστημιακά / Ερευνητικά Ινστιτούτα κλπ., προβλέπεται διαγωνιστική διαδικασία μέσω Προκήρυξης για την ανάθεση επιμορφωτικών προγραμμάτων, με εφαρμογή του νόμου περί προμηθειών.
3 Για τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής και εν γένει όσους εκπαιδευτικούς δεν διαθέτουν ήδη προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Πληροφοριακό σύστημα της Πράξης, λαμβάνεται σχετική μέριμνα προκειμένου να τους αποδοθούν. Οδηγίες για την απόκτηση κωδικών πρόσβασης διατίθενται εδώ.
επιλογών σε αιτήσεις εκπαιδευτικών που δεν κληρώθηκαν, όσο και με νέες αιτήσεις. Συγκεκριμένα, δυνατότητα υποβολής ή επικαιροποίησης αίτησης σε αυτή τη φάση θα έχουν:
- οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι κατά την Α’ Φάση δεν κληρώθηκαν και δεν έχουν ενταχθεί σε προγράμματα που συμπληρώνουν ικανό αριθμό αιτήσεων/ επιμορφούμενων προκειμένου να υλοποιηθούν,
- επιλαχόντες σε προγράμματα που συμπληρώθηκαν κατά την Α’ φάση και πρόκειται να υλοποιηθούν,
- άλλοι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να υποβάλουν νέα αίτηση σε αυτή τη φάση.
Η κατανομή/ τοποθέτηση των ενδιαφερομένων στα παραπάνω προγράμματα στη Β’ φάση, γίνεται άμεσα κατά σειρά απόλυτης χρονικής προτεραιότητας.
Στη συνέχεια, θα γίνουν οι εγγραφές των εκπαιδευτικών, καθώς και οι απαιτούμενες διαχειριστικές ενέργειες για την ανάθεση του σχετικού έργου στους συντελεστές των προγραμμάτων (επιμορφωτές, προσωπικό ΚΣΕ κλπ.), ενώ τα μαθήματα προβλέπεται να ξεκινήσουν στις αρχές Απριλίου 2024.
5. ΑΜΕΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Για άμεση ενημέρωση σχετικά με τις παραπάνω δράσεις καθώς και άλλες λεπτομέρειες σχετικά με τη διεξαγωγή των προγραμμάτων, οι ενδιαφερόμενοι (εκπαιδευτικοί, επιμορφωτές, Κ.Σ.Ε.) καλούνται να επισκέπτονται την Πύλη Ενημέρωσης της Πράξης, στην ηλεκτρονική διεύθυνση
ώστε να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις και τις συχνές ερωτήσεις που δημοσιεύονται εκεί ή/και να υποβάλλουν τυχόν ερωτήματα ηλεκτρονικά στην υπηρεσία υποστήριξης Help Desk της Πράξης.
Ενημέρωση 6ης Επιμορφωτικής Περιόδου Β1 ΤΠΕ
που βρίσκεται στον υπερσύνδεσμο:
https://drive.google.com/file/d/1vGMYn2uPbP24ANiO0cMne4UZkA1xkuQL/view?usp=sharing