Ενισχυτική Γυμνασίου (ΣΚΑΕ) 2022-2023 ανακοινώθηκε με την υπ’ αριθμ. 109161/Δ2 Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 4818 Τεύχος Δεύτερο την 13η Σεπτεμβρίου 2022 έχοντας ως θέμα:
Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2022- 2023.
Αναλυτικά η Υπουργική Απόφαση
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
- Τις διατάξεις:
(α) Του ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 167),
(β) του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» (Α’ 21),
(γ) του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.» (ν. 3528/2007, Α’ 26),
(δ) του ν. 4314/2014 «Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του ν. 3419/2005 (Α’ 297) και άλλες διατάξεις» (Α’ 265) και ιδίως της παρ. 9 του άρθρου 18 αυτού, περί μετονομασίας σε Ειδική Υπηρεσία «Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Τομέα Παιδείας», όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6, του ν. 4354/2015 (Α’ 176), (ε) του ν. 4354/2015 «Διαχείριση των μη εξυπηρετού- μενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» (Α’ 176),
(στ) του κεφαλαίου Ε’ (άρθρα 53-67) του ν. 4589/2019 (Α’ 13) και ιδίως των παρ. 1 και 6 του άρθρου 63 αυτού.
- Το άρθρο 32 του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31).
- Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονο- μασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).
- Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).
- Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).
- Την υπό στοιχεία 168/Υ1/08-01-2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρη- σκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β’ 33).
- Την υπό στοιχεία Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων και περιφερεια- κών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων» (Β’ 1340) και την υπό στοιχεία 170405/ ΓΓ1/28-12-2021 απόφαση του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των Διευθυντών Εκπαίδευσης» (Β’ 6273).
- Την υπ’ αρ. 329/2005 (Β’ 210) κοινή υπουργική από- φαση, η οποία τροποποίησε και αντικατέστησε την υπ’ αρ. 845/2003 κοινή υπουργική απόφαση «Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού στο Υπουργείο Εθνικής Παιδεί- ας και Θρησκευμάτων» (Β’ 1222), καθώς και την υπ’ αρ. 4327/2010 κοινή υπουργική απόφαση «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 329/2005 (Β’ 210) κοινής υπουργικής από- φασης» (Β’ 1387).
- Την υπό στοιχεία 47903/EΥΘΥ 495/2019 απόφαση Αναδιάρθρωσης της Ειδικής Υπηρεσίας «Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Τομέα Παιδείας» (Β’ 1406) και αντικατάσταση των υπ’ αρ. 10756/9-10-2002 (Β’ 1343) και υπ’ αρ. 17817/28-11-2008 (Β’ 2514) κοινών υπουργικών αποφάσεων.
- Την υπό στοιχεία 137675/EΥΘΥ/1016/19-12-2018 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυ- ξης «Αντικατάσταση της υπό στοιχεία 110427/EΥΘΥ/ 1020/20.10.2016 (ΦΕΚ Β’ 3521) υπουργικής απόφασης με τίτλο «Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπό στοι- χεία 81986/ΕΥΘΥ712/31.07.2015 (Β’1822) υπουργικής απόφασης “Εθνικοί κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020 – Έλεγχοι νομιμότητας δημοσίων συμβάσεων συγχρηματοδοτούμενων πράξεων ΕΣΠΑ 2014-2020 από Αρχές Διαχείρισης και Ενδιάμεσους Φορείς – Διαδικασία ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αξιολόγησης πράξεων”» (Β’ 5968).
- Την υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-05-2019 υπουργική απόφαση με θέμα: «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’ 2005).
- Την υπό στοιχεία 94207/Δ2/29-07-2021 (Β’ 3791) υπουργική απόφαση με θέμα: «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Ημερησίου Γυμνασίου» και την υπό στοιχεία 94214/Δ2/29-07-2021 (Β’ 3791) υπουργική απόφαση με θέμα: «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Εσπερινού Γυμνασίου» (Διόρθωση σφαλμάτων Β’ 4064/2021).
- Την υπό στοιχεία 85980/Δ2/03-07-2020 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου» (Β’ 2737).
- Την υπό στοιχεία 104627/ΓΔ5/7.8.2020 κοινή υπουργική απόφαση «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)» (Β’ 3344).
- Την υπό στοιχεία 100548/ΓΔ5/2021 κοινή υπουρ- γική απόφαση «Διαδικασία σύναψης ψηφιακών συμβάσεων εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου για τους αναπληρωτές και ωρομισθίους εκπαιδευτικούς και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού» (Β’ 3785).
- Την υπό στοιχεία 2ΓΕ/2019 Προκ. ΑΣΕΠ (46/2019 τ.προκ. ΑΣΕΠ) «Προκήρυξη για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης, κατηγορίας Π.Ε.».
- Τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α’ του ΑΣΕΠ υποψήφιων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατηγορίας ΠΕ, κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ08, ΠΕ33 και ΠΕ78 (Γ’ 1653/23-7-2021).
- Τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α’ του ΑΣΕΠ υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατηγορίας ΠΕ, κλάδων/ ειδικοτήτων ΠΕ07, ΠΕ11, ΠΕ34, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87.01, ΠΕ87.02, ΠΕ87.03, ΠΕ87.04, ΠΕ87.05, ΠΕ87.06, ΠΕ87.07, ΠΕ87.08, ΠΕ87.09, ΠΕ87.10, ΠΕ88.01, ΠΕ88.02, ΠΕ88.03, ΠΕ88.04, ΠΕ88.05, ΠΕ89.01, ΠΕ89.02, ΠΕ90, ΠΕ91.01 και ΠΕ91.02, (Γ’ 1694/28-7-2021). Την υπ’ αρ. 83795/01-09-2022 (ΑΔΑ: ΩΣΥ046ΜΤΛΡ- ΟΗΓ) απόφαση Ένταξης της Πράξης με τίτλο «Ενισχυτική Διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχολικό έτος 2022-2023» (MIS 5184935) στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δία Βίου Μάθηση 2014-2020» και το εγκεκριμένο Τεχνικό Δελτίο αυτής.
- Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις δαπάνες που καλύπτονται από αυτόν, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/473/107663/ Β1/06-09-2022 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 10 του ν. 4337/2015 (Α’ 129) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποφασίζουμε:
Άρθρο Μόνο
- Με τον όρο «Ενισχυτική Διδασκαλία» (E.Δ.) Γυμνασίου νοείται η παρακολούθηση από τον/τη μαθητή/τρια του Γυμνασίου αυτοτελούς υποστηρικτικού προγράμματος διδασκαλίας στα μαθήματα:
1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
2) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
3) Μαθηματικά,
4) Φυσική,
5) Χημεία,
6) Αγγλικά.Η Ενισχυτική Διδασκαλία αποτελεί δομή Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης, εντός του ευρύτερου εκπαιδευτικού και κοινωνικού πεδίου της πολιτείας, για την οποία αποκλειστικά αρμόδιο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, είναι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.), μέσω της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. - Στην Ενισχυτική Διδασκαλία συμμετέχουν προαιρετικά μαθητές/τριες όλων των τάξεων του Γυμνασίου που υστερούν στους ανωτέρω τομείς γνώσης, με συνέπεια την αδυναμία αποδοτικής συμμετοχής τους στη διαδικασία της μάθησης ή μαθητές/τριες που επιθυμούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους στα ανωτέρω μαθήματα.
- Σκοπός της Ενισχυτικής Διδασκαλίας είναι η επανένταξη των μαθητών/τριών στη διαδικασία μάθησης, η βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, η μείωση της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και η αύξηση των ποσοστών πρόσβασης στην δεύτερη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Η Ενισχυτική Διδασκαλία αρχίζει να λειτουργεί όπως ορίζεται από την σχετική εγκύκλιο έναρξης που εκδίδεται από τη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κάθε σχολικό έτος και λήγει με τη λήξη των μαθημάτων και πριν από την έναρξη των εξετάσεων. Η διάρκεια της διδακτικής ώρας ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) λεπτά και η διάρκεια του διαλείμματος σε πέντε (05) λεπτά. Η διδασκαλία των μαθημάτων δεν διεξάγεται στις διακοπές και στις αργίες σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπό στοιχεία 79942/ ΓΔ4/21-05-2019 (Β’ 2005).
Το ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας καθορίζεται ως εξής:
- Για την πρώτη τάξη Γυμνασίου:
τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
τρεις (3) ώρες Μαθηματικά,
μία (1) ώρα Φυσική και
δύο (2) ώρες Αγγλικά.
Σύνολο έντεκα (11) ώρες. - Για την δεύτερη τάξη Γυμνασίου:
τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
τρεις (3) ώρες Μαθηματικά,
μία (1) ώρα Φυσική,
μία (1) ώρα Χημεία και
δύο (2) ώρες Αγγλικά.
Σύνολο δώδεκα (12) ώρες. - Για την τρίτη τάξη Γυμνασίου:
τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
τρεις (3) ώρες Μαθηματικά,
μία (1) ώρα Φυσική,
μία (1) ώρα Χημεία και
δύο (2) ώρες Αγγλικά.
Σύνολο δώδεκα (12) ώρες.
Κατ’ εξαίρεση, το ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας που υλοποιείται στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης που λειτουργούν εντός των Ειδικών Καταστημάτων Κράτησης Νέων, δύναται, λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών, να τροποποιείται με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας.
- Η Ενισχυτική Διδασκαλία υλοποιείται σε Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.).
Τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης συγκροτούνται από ομάδες όμορων σχολικών μονάδων Γυμνασίου και ορίζονται ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.Υπάρχει η δυνατότητα ένα (1) Σ.Κ.Α.Ε. να αποτελείται από μία (1) σχολική μονάδα Γυμνασίου μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (δυσπρόσιτες, απομακρυσμένες περιοχές νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας). Στην περίπτωση αυτή, η λειτουργία του Σ.Κ.Α.Ε. εγκρίνεται με απόφαση του/της Πε- ριφερειακού/ής Διευθυντή/τριας, λαμβάνοντας υπόψη την καλύτερη δυνατή κατανομή Σ.Κ.Α.Ε. στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ευθύνης της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπ/σης, καθώς και να μην υπερβαίνει ο συνολικός αριθμός Σ.Κ.Α.Ε. που θα λειτουργήσουν τον προβλεπόμενο αριθμό Σ.Κ.Α.Ε., με βάση τα στοιχεία Πρόβλεψης Προσλήψεων εκπαιδευτικών, όπως διαβιβάζονται από την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ/Τομέας Παιδείας-Μονάδα Β1. - Κριτήριο για την επιλογή-συμμετοχή των μαθητών/ τριών στα τμήματα μαθημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλί- ας, μετά από σχετική ενημέρωση και αίτηση των γονέων και κηδεμόνων, αποτελεί η επίδοση του/της μαθητή/ τριας στο αντίστοιχο μάθημα. Ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου στο οποίο φοιτά ο/η μαθητής/τρια, για τον/ την οποίο/α έχει υποβληθεί αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα, με απόφασή του προτείνει τους/τις μαθητές/ τριες που έχουν ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας. Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας εισηγείται στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε., με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/ τριών και προτείνει Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντι- καταστάτη αυτού. Ο αντικαταστάτης ασκεί καθήκοντα Υ.Σ.Κ.Α.Ε. στην περίπτωση απουσίας ή αδυναμίας του Υ.Σ.Κ.Α.Ε. να ασκήσει τα καθήκοντά του.
Με βάση τα παραπάνω, με ευθύνη του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διαμορφώνεται σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πίνακας αιτούντων ανά μάθημα και ανά Σ.Κ.Α.Ε., ο οποίος χρησιμοποιείται για τη συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων και για τα προβλεπόμενα στην περίπτωση της παρ. 14.
- Συστήνεται με διοικητική πράξη, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, Κεντρική Επιτροπή Παρακολούθησης, Ελέγχου και Συντονισμού της Πράξης (Κ.Ε.Π.Ε.Σ.). Αντικείμενα της Κ.Ε.Π.Ε.Σ. είναι:
α) η συνολική εποπτεία της Ενισχυτικής Διδασκαλίας,
β) η διενέργεια επιτόπιας εποπτείας στα Σ.Κ.Α.Ε.,
γ) η διαβίβαση στοιχείων στην Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ, Τομέα Παιδείας,
δ) η υποβολή προς το Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ. μίας (1) τελικής απολογιστικής έκθεσης αποτελεσμάτων εφαρμογής της Ενισχυτικής Διδασκαλίας. Οι εργασίες της Κ.Ε.Π.Ε.Σ. διαρκούν μέχρι το πέρας εκτέλεσης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της Πράξης.
- Τα καθήκοντα του Διευθυντή Περιφερειακής Διεύ- θυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι:
α) ο ορισμός Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.) (παρ. 5),
β) ο ορισμός Υπευθύνων Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Κ.Α.Ε.) σύμφωνα με την παρ. 13, καθώς και αντικαταστατών Υ.Σ.Κ.Α.Ε., γ) σε εξαιρετικές περιπτώσεις η τελική απόφαση για την λειτουργία ή μη Σ.Κ.Α.Ε. σύμφωνα με την παρ. 5, καθώς και για τη λειτουργία ή μη τμημάτων σύμφωνα με την παρ. 14,
δ) ο ορισμός των μελών της Συντονιστικής Ομάδας Δομών Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (παρ. 9). - Σε επίπεδο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συστήνεται, με απόφαση του οικείου Διευθυντή Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτε- ροβάθμιας Εκπαίδευσης, Συντονιστική Ομάδα Δομών Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Ο.Δ.Α.Ε.), η οποία αποτελείται από:
Α) τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.), ως Πρόεδρο,
Β) τον Οργανωτικό Συντονιστή του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. στην περιοχή αρμοδιότητας του οποίου ανήκει η Δ.Δ.Ε.,
Γ) ένα (1) εκ των υπ’ αρ. 2 και 3 τακτικών οριζόμενων μελών του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. και
Δ) Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, έναν (1) για κάθε κλάδο αντίστοιχο των διδασκόμενων μαθημάτων σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα, που ανήκει σε ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικούς, έναν (1) για κάθε κλάδο αντίστοιχο των διδασκόμενων μαθημάτων σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα με τουλάχιστον δεκαπενταετή προϋπηρεσία, που ανήκει στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι αρμοδιότητες της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. είναι: α) η επιτόπια εποπτεία της λειτουργίας των Σ.Κ.Α.Ε. (σε κάθε Σ.Κ.Α.Ε. είναι υποχρεωτικό να διενεργηθεί μία (1) τουλάχιστον εποπτεία κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς), β) η υποβολή μίας (1) τελικής απολογιστικής έκθεσης αποτελεσμάτων εφαρμογής του προγράμματος προς την Κεντρική Επιτροπή Παρακολούθησης, Ελέγχου και Συντονισμού της Πράξης (Κ.Ε.Π.Ε.Σ.), γ) οι εισηγήσεις σύμφωνα με τις παραγράφους 14 και 15, δ) γενικά, η παρακολούθηση της καλής λειτουργίας της δομής.
- Οι αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου που μετέχουν στην Συντονιστική Ομάδα Δομών Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης είναι: α) η επιτόπια επο- πτεία των Σ.Κ.Α.Ε., β) η παιδαγωγική καθοδήγηση της Ενισχυτικής Διδασκαλίας για την εύρυθμη λειτουργία των Σ.Κ.Α.Ε. σύμφωνα με την παρ.
- Ο/Η Διευθυντής/τρια κάθε Διεύθυνσης Δευτερο- βάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.) έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες: α) την επιτόπια εποπτεία των Σ.Κ.Α.Ε., β) την επιλογή, πρόσληψη, τοποθέτηση, σύναψη, τροποποίηση και λύση, αζημίως για το Δημόσιο, συμβάσεων εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου των διδασκόντων, που θα απασχοληθούν στην οικεία Δ.Δ.Ε. στο πλαίσιο της Πράξης που θα χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, σύμφωνα με την παρ. 17 (ορίζεται ως υπεύθυνος μισθοδοσίας και υπόλογος εκκαθαριστής αυτής), γ) τη σύναψη, τροποποίηση και λύση, αζημίως για το Δημόσιο, συμβάσεων έργου των Υπευθύνων Σ.Κ.Α.Ε. και των αντικαταστατών αυτών που θα απασχοληθούν στην οικεία Δ.Δ.Ε. στο πλαίσιο της Πράξης που θα χρηματοδοτήσει την Ενισχυτική Διδα- σκαλία, σύμφωνα με την παρ. 13 (ορίζεται ως υπεύθυνος για τις αμοιβές τους και υπόλογος εκκαθαριστής αυτών), δ) τον ορισμό τριμελούς επιτροπής στη Δ.Δ.Ε., (αποτε- λούμενης από μέλη της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. πλην του ιδίου), για την παραλαβή των παραδοτέων των συμβάσεων έργου των Υπευθύνων Σ.Κ.Α.Ε. και του αρχείου των Σ.Κ.Α.Ε., και την έγκριση των πρακτικών της εν λόγω επιτροπής, ε) την αναστολή λειτουργίας ενός τμήματος σύμφωνα με την παρ. 15 με ταυτόχρονη αναπροσαρμογή της ανάθεσης ωρών του διδάσκοντος, στ) την απόφαση για αναστο- λή λειτουργίας ενός Σ.Κ.Α.Ε. σύμφωνα με την παρ. 16, ζ) τον ορισμό καταχωριστών σύμφωνα με την παρ. 12. Οι δαπάνες κάλυψης των οδοιπορικών για τις επιτόπιες εποπτείες αποζημιώνονται από τον ΑΛΕ του Προϋπολο- γισμού των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
- Σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.) ορίζονται, με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Δ.Δ.Ε., καταχωριστές έως δύο (2) άτομα, διοι- κητικοί υπάλληλοι ή εκπαιδευτικοί. Τα καθήκοντα του καταχωριστή είναι: α) η συμμετοχή στην Σ.Ο.Δ.Α.Ε. ως γραμματέας, β) η συγκέντρωση των απουσιολογίων των εκπαιδευτικών και των παρουσιολογίων των μαθητών, γ) η συγκέντρωση όλων των παραστατικών που αφο- ρούν την μισθοδοσία των εκπαιδευτικών, την έκδοση μισθοδοτικών καταστάσεων και την κάλυψη των υπο- χρεώσεων που προκύπτουν από αυτές (πχ. ασφαλιστι- κές εισφορές), δ) η ηλεκτρονική διαχείριση τους, ε) η συγκέντρωση όλων των παραστατικών που αφορούν τις αμοιβές των Υπευθύνων Σ.Κ.Α.Ε., στ) η διεκπεραίω- ση γενικά όλων των σχετικών διαδικασιών. Οι εργασίες τους διαρκούν μέχρι το πέρας εκτέλεσης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της Πράξης.
- Σε κάθε Σχολικό Κέντρο Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης ορίζεται, με απόφαση του Διευθυντή της Περιφε- ρειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Υπεύθυνος Σχολικού Κέντρου Αντισταθμι- στικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Κ.Α.Ε.), καθώς και αντικαταστάτης του Υ.Σ.Κ.Α.Ε.. Για την επιλογή τους ακολουθείται η εξής σειρά προτεραιότητας: α) ο/η Διευθυντής/τρια της σχολικής μονάδας του Σ.Κ.Α.Ε., β) οι Διευθυντές/τριες των άλλων σχολικών μονάδων των οποίων οι μαθητές/ τριες είναι εγγεγραμμένοι στο Σ.Κ.Α.Ε., με κριτήρια τα χρόνια προϋπηρεσίας ως Διευθυντές/τριες, γ) ο/η υπο- διευθυντής/τρια της σχολικής μονάδας του Σ.Κ.Α.Ε., δ) οι υποδιευθυντές/τριες αντίστοιχα με την περίπτωση
β. Είναι δυνατό, σε περίπτωση κατά την οποία υπάρχει κώλυμα, να οριστεί και μόνιμος/η καθηγητής/τρια της σχολικής μονάδας του Σ.Κ.Α.Ε. ή των άλλων σχολικών μονάδων των οποίων οι μαθητές/τριες είναι εγγεγραμμένοι/ες στο Σ.Κ.Α.Ε.. Στην τελευταία περίπτωση απαιτείται χορήγηση άδειας ασκήσεως Ιδιωτικού Έργου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Ο αντικαταστάτης Υ.Σ.Κ.Α.Ε. αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Υ.Σ.Κ.Α.Ε. σε περίπτωση απουσίας ή αδυναμίας άσκησης των καθηκόντων του τελευταίου και πληρώνεται κατ’ αναλογία των ημερών που ασκεί καθήκοντα Υ.Σ.Κ.Α.Ε..
Έργο του Υπεύθυνου Σ.Κ.Α.Ε. είναι: α) η κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος, β) η ημερησία καταχώριση απουσιών ανά ώρα και ανά τμήμα μαθήματος των εκ- παιδευτικών και παρουσιών των μαθητών/τριών και η αποστολή τους στον καταχωριστή, γ) η ευθύνη καλής λειτουργίας του Σχολικού Κέντρου Αντισταθμιστικής Εκ- παίδευσης, δ) η υποβολή στην Σ.Ο.Δ.Α.Ε. μίας (1) τελικής απολογιστικής έκθεσης αποτελεσμάτων εφαρμογής της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, ε) η αποστολή μιας έκθεσης πεπραγμένων μετά τη λήξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στην τριμελή επιτροπή της περ. δ της παρ. 11, στ) η τήρηση των κανόνων προβολής και δημοσιότητας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ζ) η τήρηση του αρχείου της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, η) η αποστολή στοιχείων που ζητούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ/ Τομέας Παιδείας και Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμά- των και Οργάνωσης Δ.Ε.), θ) η διαγραφή μαθητών/τριών σύμφωνα με την παρ. 15 και η αντικατάστασή τους, ι) η συνεργασία με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου οι οποίοι εποπτεύουν το Σ.Κ.Α.Ε. στο παιδαγωγικό πεδίο. Οι παραπάνω αρμοδιότητες σε περίπτωση απουσίας ή αδυναμίας άσκησης καθηκόντων από τον Υ.Σ.Κ.Α.Ε., ασκούνται από τον αντικαταστάτη του.
- Η Ενισχυτική Διδασκαλία καλύπτει 1-5 διδακτικές ώρες την ημέρα μετά τη λήξη του κανονικού προγράμ- ματος. Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας. Ως τμήμα μαθήματος ορίζεται κάθε ομάδα μαθητών/τριών που παρακολουθούν το ίδιο μάθημα. Σε κάθε τμήμα μαθήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας συμμετέχουν 10 μαθητές/τριες το ελάχιστο και έως 15 μαθητές/τριες το μέγιστο. Ειδικότερα, στην περίπτωση που ο αριθμός των μαθητών/τριών που υποβάλλουν αίτηση για τμήμα μαθήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας είναι μεγαλύτερος από το μέγιστο αριθμό κατά τμήμα μαθήματος, αλλά και ταυτόχρονα μικρότερος του διπλάσιου από τον ελάχιστο επιτρεπτό αριθμό μαθητών/ τριών, κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η υπέρβαση του μέγι- στου ορίου και επομένως η δημιουργία ενός τμήματος μαθήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. δυσπρόσιτες, απομακρυσμένες περιοχές, νησιά, κ.λπ.) επιτρέπεται η λειτουργία τμήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας με αριθμό μαθητών/τριών μικρότερο του προβλεπόμενου ελάχιστου αριθμού μαθητών της ανωτέρω παραγράφου, αλλά όχι μικρότερο από τρεις (03) μαθητές/τριες ύστερα από τεκμηριωμένη εισήγηση της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την τελική απόφαση, λαμβάνοντας υπό- ψη τα στοιχεία Πρόβλεψης Προσλήψεων εκπαιδευτικών, όπως διαβιβάζονται από την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ/Τομέας Παιδείας-Μονάδα Β1. Οι παραπάνω διαδικασίες διενεργούνται πριν την δημοσίευση της εγκυκλίου πρό- σκλησης για τους/τις διδάσκοντες/ουσες.
- Ένα τμήμα μαθήματος συνεχίζει να υφίσταται εφόσον έχει ενεργούς μαθητές/τριες τουλάχιστον τρεις (03). Αν στη διάρκεια του διδακτικού έτους στο τμήμα παραμείνουν λιγότεροι από δέκα (10) μαθητές αλλά όχι λιγότεροι από τρεις (03), το τμήμα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ύστερα από τεκμηριωμένη εισήγηση της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε περίπτωση όπου κάποιος/α μαθητής/τρια απουσιάσει αδικαιολογήτως από τμήμα μαθήματος για τρεις συ- νεχόμενες εβδομάδες τότε διαγράφεται, με έγγραφη ενημέρωση του γονέα – κηδεμόνα του/της, και αντικα- θίσταται από τον πρώτο/η επιλαχόντα/ούσα στον πίνακα αιτούντων, με απόφαση του Υπευθύνου Σ.Κ.Α.Ε.. Στην περίπτωση όπου από διαγραφή μαθητών/τριών σε ένα τμήμα απομείνουν λιγότεροι ενεργοί μαθητές/τριες από τα επιτρεπόμενα όρια, τότε το τμήμα παύει να υφίσταται με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Δ.Δ.Ε.. Στην περίπτωση αυτή οι ενεργοί μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα μετεγγραφής στο πλησιέστερο Σ.Κ.Α.Ε., με την προϋπόθεση ότι δε διαταράσσεται η ομαλή λει- τουργία των τμημάτων αυτού του Σ.Κ.Α.Ε. Στην περίπτω- ση αυτή αναπροσαρμόζεται η ανάθεση ωρών του/της διδάσκοντος/ουσας με απόφαση του/της Διευθυντή/ τριας της οικείας Δ.Δ.Ε., ή λύεται η σύμβαση, εφόσον δεν υπάρχουν υπόλοιπες ώρες και ο/η διδάσκων/ουσα διατηρεί τη σειρά κατάταξής του/της στον πίνακα για επόμενη πρόσληψη.
Ειδικά στην περίπτωση κατά την οποία απουσιάσουν όλοι/ες οι μαθητές/τριες του τμήματος για τρεις (3) συνεχόμενες ημέρες, τότε το τμήμα μαθήματος παύει να υφίσταται με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Δ.Δ.Ε.. Εφόσον εξαντληθεί ο πίνακας επιλαχόντων μαθητών/ τριών και υπάρχουν κενές θέσεις σε τμήμα/τμήματα μα- θήματος/μαθημάτων, ο Διευθυντής του σχολείου δύνα- ται κατόπιν ενημέρωσης των γονέων και κηδεμόνων, να παραλάβει νέες αιτήσεις κατά τη διάρκεια εφαρμογής του προγράμματος της ενισχυτικής διδασκαλίας, μέσα σε διάστημα 3 ημερών, τις οποίες διαβιβάζει στον Υ.Σ.Κ.Α.Ε., συνοδευόμενες από εισήγηση του διδάσκοντος του μαθήματος και σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 6. Η επιλογή από τον Υ.Σ.Κ.Α.Ε. γίνεται με σειρά προτεραι- ότητας, βάσει της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης του γονέα-κηδεμόνα.
Μετά την επίδοση της βαθμολογίας του Α’ τετραμήνου στους μαθητές/τριες, ο Διευθυντής του σχολείου δύνα- ται κατόπιν ενημέρωσης των γονέων και κηδεμόνων, μέσα σε διάστημα 5 ημερών να παραλάβει νέες αιτή- σεις μαθητών/τριών οι οποίοι/ες και εντάσσονται στα υπάρχοντα τμήματα εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις. Οι αιτήσεις διαβιβάζονται στον Υ.Σ.Κ.Α.Ε., συνοδευόμε- νες από εισήγηση του διδασκόντων των αντίστοιχων μαθημάτων και σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρά- γραφο 6. Η επιλογή από τον Υ.Σ.Κ.Α.Ε. γίνεται με σειρά προτεραιότητας, βάσει της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης του γονέα-κηδεμόνα. Εφόσον συμπληρωθούν οι κενές θέσεις στα υπάρχοντα τμήματα, αν ο αριθμός αιτήσεων των μαθητών είναι ικανός για δημιουργία νέων τμημάτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην παρ. 14 και υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί στον πίνακα που έχει καταρτίσει η Δ.Δ.Ε για το πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας που μπορούν να καλύψουν τις διδακτικές ώρες, δύνανται να δημιουργηθούν νέα τμήματα.
- Ένα Σ.Κ.Α.Ε. συνεχίζει να υφίσταται εφόσον προ- σφέρει τουλάχιστον ένα (1) τμήμα μαθήματος. Ο Διευθυντής της οικείας Δ.Δ.Ε. έχει το δικαίωμα να αναστείλει την λειτουργία ενός Σ.Κ.Α.Ε. με αιτιολογημένη απόφαση, την οποία κοινοποιεί στην Κ.Ε.Π.Ε.Σ. Το αναλυτικό πρόγραμμα, ανάλογα με τις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών/τριών και τις συνθήκες λειτουργίας των σχο- λείων, συντάσσεται, εφαρμόζεται, αξιολογείται και αναπροσαρμόζεται με την καθοδήγηση των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου της οικείας Σ.Ο.Δ.Α.Ε.
- Δικαίωμα συμμετοχής στην Ενισχυτική Διδασκαλία έχουν οι εκπαιδευτικοί που περιλαμβάνονται στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α’ υποψη- φίων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ85, ΠΕ06 της υπ’ αρ. 2ΓΕ/2019 (46 τ. ΑΣΕΠ/2019) προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. (Γ’ 1653 και Γ’ 1694). Οι ως άνω εκπαιδευτικοί, εφόσον το επιθυμούν, υποβάλλουν ηλεκτρονικά, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.), αίτηση συμμε- τοχής για πρόσληψη σε Σ.Κ.Α.Ε. μίας (1) μόνο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται κατόπιν σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδι- αφέροντος που εκδίδεται από τη Διεύθυνση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ. κάθε σχολικό έτος. Οι διδάσκοντες/ ουσες στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας προσλαμ- βάνονται με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορι- σμένου Χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας Απόφασης και με βάση την κείμενη νομοθεσία για την απασχόληση εκπαιδευτικών, με αμοιβές που αντιστοι- χούν σε εκείνες των αναπληρωτών/τριών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
Οι τοποθετήσεις διδασκόντων/ουσών πραγματοποιούνται με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Δ.Δ.Ε. με βάση την σειρά κατάταξης των υποψηφίων στον οικείο αξιολογικό πίνακα και τις δηλώσεις προτίησης Σ.Κ.Α.Ε.
Οι διδάσκοντες/ουσες στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας ενημερώνουν τον Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. για την επί- δοση των μαθητών/τριών και συνεργάζονται ανελλιπώς με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου της Σ.Ο.Δ.Α.Ε.. Για τις αναθέσεις των μαθημάτων ισχύει η υπό στοιχεία 85980/Δ2/03-07-2020 υπουργική απόφαση (Β’ 2737). Σε περίπτωση που επιλεγεί ο υποψήφιος σε μια Δ.Δ.Ε., ανεξάρτητα αν αναλάβει υπηρεσία ή όχι, παραμένει υπο- ψήφιος για πρόσληψη στην Γενική Εκπαίδευση ή στις Δομές της Ειδικής Αγωγής, εφόσον έχει υποβάλει σχετική αίτηση και αυτή παραμένει ενεργή.
Σε περίπτωση που ο υποψήφιος δεν παρουσιαστεί ή παραιτηθεί, μετακινείται στο τέλος του πίνακα που έχει καταρτίσει η Δ.Δ.Ε για το πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας με βάση την σειρά κατάταξης των υποψηφίων στον οικείο αξιολογικό πίνακα.
Σε περίπτωση παραίτησης διδάσκοντος της Ενισχυτι- κής Διδασκαλίας, το κενό καλύπτεται με πρόσληψη του επόμενου υποψηφίου που δεν έχει προσληφθεί από τον πίνακα κατάταξης Ενισχυτικής Διδασκαλίας της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σε περίπτωση που ο/η διδάσκων/ουσα απουσιάσει με δικαιολογημένη μακροχρόνια άδεια (αναρρωτική, κύησης, λοχείας κ.λπ.), για την εύρυθμη λειτουργία του προγράμματος και προς όφελος των μαθητών, το κενό καλύπτεται για το απαιτούμενο χρονικό διάστημα, με πρόσληψη αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου ή ωρομι- σθίου του οποίου η σύμβαση λύεται με την επάνοδο στα διδακτικά καθήκοντα του/της διδάσκοντα/ουσας που απουσίαζε. Η επιλογή γίνεται σύμφωνα με τον πίνακα κατάταξης που έχει καταρτίσει η οικεία Διεύθυνση Δευτε- ροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Ενισχυτική Διδασκαλία. Κατά την εμφάνιση των προσλαμβανομένων για ανάληψη υπηρεσίας κατατίθενται και ελέγχονται από τις αρμόδιες Δ.Δ.Ε. τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις των υποπαρ. α και β ,της παρ. 8, του άρθρου 6 της υπό στοιχεία 104627/ΓΔ5/07-08-2020 (Β’ 3344) υπουργική απόφαση δικαιολογητικά.
- Η δαπάνη για την αμοιβή: α) των διδασκόντων/ου- σών που θα προσληφθούν για να διδάξουν στα Σ.Κ.Α.Ε. και β) των Υπευθύνων Σ.Κ.Α.Ε. ή των αντικαταστατών τους θα βαρύνει τον προϋπολογισμό της συγχρηματο- δοτούμενης από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) Πράξης με τίτλο «Ενισχυτική Διδασκαλία στη Δευτε- ροβάθμια Εκπαίδευση, σχολικό έτος 2022-2023» (MIS 5184935) στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μά- θηση 2014-2020».
Το ύψος των αμοιβών για την περ. α) προβλέπεται στις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 (Α’ 21). Το ύψος των αμοιβών για την περ. β) προβλέ- πεται στις διατάξεις της παρ. 12 του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 (Α’ 21).
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 8 Σεπτεμβρίου2022
Η Υφυπουργός
ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ
Ενισχυτική Γυμνασίου (ΣΚΑΕ) 2022-2023 σύμφωνα με την υπουργική απόφαση βρίσκεται στον υπερσύνδεσμο:
https://drive.google.com/file/d/1FcCmcRoMmS75611LcEKnly_ruwIFrIfO/view?usp=sharing