Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων 2022-2023 σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 107791/ΓΔ4 Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 4753 Τεύχος Δεύτερο την 8η Σεπτεμβρίου 2022 και θέμα:
Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2022-2023
Αναφέρει η Υπουργική Απόφαση:
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
- Τις διατάξεις:
(α) Του ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 167),
(β) του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» (Α’ 21),
(γ) του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/ 2007 – Α’ 26),
(δ) του ν. 4314/2014 «Α) Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/ 16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του ν. 3419/2005 (Α’ 297) και άλλες διατάξεις» (Α’ 265), και ιδίως την παρ. 9, του άρθρου 18 του του ίδιου νόμου, περί μετονομασίας σε Ειδική Υπηρεσία «Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Τομέα Παιδείας», όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6, του ν. 4354/2015 (Α’ 176),
(ε) του ν. 4354/2015 «Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» (Α’ 176).
(στ) του κεφ. Ε’ (άρθρα 53-67) του ν. 4589/2019 (Α’ 13) και ιδίως των παρ. 1 και 6 του άρθρου 63 αυτού.
- Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31).
- Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).
- Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).
- Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).
- Την υπό στοιχεία 168/Υ1/08-01-2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β’ 33).
- Την υπό στοιχεία Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων και περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων» (Β’ 1340), και την υπό στοιχεία170405/ ΓΓ1/28-12-2021 απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των Διευθυντών Εκπαίδευσης» (Β’ 6273).
- Την υπ’ αρ. 329/2005 (Β’ 210) κοινή υπουργική απόφαση, η οποία τροποποίησε και αντικατέστησε την κοινή υπουργική απόφαση υπ’ αρ. 845/2003 «Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων» (Β’ 1222), καθώς και την υπ’ αρ. 4327/2010 «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 329/2005 (Β’ 210) κοινής υπουργικής απόφασης» (Β’ 1387).
- Την υπό στοιχεία 47903/EΥΘΥ/495/09-05-2016 (Β’ 1406) απόφαση περί αναδιάρθρωσης της Ειδικής Υπηρεσίας «Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Τομέα Παιδείας» και αντικατάσταση των υπ’ αρ. 10756/9-10-2002 (Β’ 1343) και υπ’ αρ. 17817/28-11-2008 (Β’ 2514) κοινών υπουργικών αποφάσεων.
- Την υπό στοιχεία 137675/EΥΘΥ/1016/19-12-2018 (Β’ 5968) απόφαση περί αντικατάστασης της υπό στοιχεία 110427/EΥΘΥ/1020/20.10.2016 υπουργικής απόφασης «Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπό στοιχεία 81986/ΕΥΘΥ712/31.07.2015 (Β’ 1822) υπουργικής απόφασης “Εθνικοί κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020 – Έλεγχοι νομιμότητας δημοσίων συμβάσεων συγχρηματοδοτούμενων πράξεων ΕΣΠΑ 2014-2020 από Αρχές Διαχείρισης και Ενδιάμεσους Φορείς – Διαδικασία ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αξιολόγησης πράξεων» (Β’ 3521).
- Την υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-05-2019 υπουργική απόφαση «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’ 2005).
- Την υπό στοιχεία 104627/ΓΔ5/7-8-2020 υπουργική απόφαση «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)» (Β’ 3344).
- Τις υπό στοιχεία 3ΕΑ/2022 (ΑΣΕΠ 20), 4ΕΑ/2022 (ΑΣΕΠ 18), 1ΓΕ/2019 (ΑΣΕΠ 45), 2ΓΕ/2019 (ΑΣΕΠ 46) και 1ΓΤ/2020 (ΑΣΕΠ 3) προκηρύξεις ΑΣΕΠ.
- Τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α’ υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης κατηγορίας ΠΕ των Προκηρύξεων 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 του ΑΣΕΠ.
- Τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α’ του ΑΣΕΠ υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατηγορίας ΤΕ της Προκήρυξης 1ΓΤ/2020 του ΑΣΕΠ.
- Τους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β’ και προσωρινούς επικουρικούς αξιολογικούς πίνακες της παρ. 4 του άρθρου 58 του ν. 4589/2019 υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2022 και 4ΕΑ/2022 (οι οποίοι αναρτήθηκαν στον επίσημο διαδικτυακό τόπο της Ανεξάρτητης Αρχής του Α.Σ.Ε.Π.).
- Την υπ’ αρ. 399/29-01-2021 (ΑΔΑ: Ω88Ζ46ΜΤΛΡ-ΛΓ6) απόφαση Ένταξης της Πράξης «Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων (ΕΔΕΜ) των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.» με Κωδικό ΟΠΣ 5083897 και την υπ’ αρ. 66359/29-06-2022 (ΑΔΑ: ΩΧΗΠ46ΜΤΛΡ-ΔΕ2) απόφαση: «1η Τροποποίηση της Πράξης “Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων (ΕΔΕΜ) των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.” με Κωδικό ΟΠΣ 5083897 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δία Βίου Μάθηση 2014-2020».
- Το εγκεκριμένο Τεχνικό Δελτίο Πράξης (ΣΑΕ 2021 ΣΕ34510012).
- Την υπ’ αρ. 45/25-08-2022 πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
- Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/438/104852/B1/30-08-2022 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποφασίζουμε:
Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων 2022-2023
Άρθρο Μόνο
- Με τον όρο «Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων» (E.Δ.Ε.Μ.) νοείται η παρακολούθηση από τον/ την μαθητή/τρια της Γ’ τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), καθώς και της τέταρτης Δ’ τάξης των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) ειδικό ετήσιο πρόγραμμα υποστήριξης στα εξεταζόμενα στις πανελλαδικές εξετάσεις ειδικά μαθήματα: 1) Ελεύθε- ρο Σχέδιο, 2) Γραμμικό Σχέδιο, 3) Γαλλικά, 4) Γερμανικά, 5) Ιταλικά, 6) Ισπανικά, 7) Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση. Η Ενισχυτική διδασκαλία ειδικών μαθημάτων αποτελεί πρόγραμμα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης, εντός του ευρύτερου εκπαιδευτικού και κοινωνικού πεδίου της πολιτείας, για την οποία αποκλειστικά αρμόδιο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, είναι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.), μέσω της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Ορ γάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
- Στην Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων συμμετέχουν προαιρετικά μαθητές/ήτριες της Γ’ τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), καθώς και της τέταρτης Δ’ τάξης των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) με σκοπό την υποστήριξη και προετοιμασία τους για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει και που δεν περιλαμβάνονται στα αντίστοιχα Ωρολόγια Προγράμματα.
- Η Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων αρχίζει να λειτουργεί όπως ορίζεται από την σχετική εγκύκλιο έναρξης που εκδίδεται από τη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκ- παίδευσης, τη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κάθε σχολικό έτος και λήγει με τη λήξη των μαθημάτων και πριν από την έναρξη των εξετάσεων. Η διάρκεια της διδακτικής ώρας ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) λεπτά και η διάρκεια του διαλείμματος σε πέντε (05) λεπτά. Η διδασκαλία των μαθημάτων δεν διεξάγεται στις διακοπές και στις αργίες σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-05-2019 (Β’ 2005) υπουργικής απόφασης όπως ισχύει. Κάθε μάθημα της παρ. 1 διδάσκεται δύο (02) ώρες εβδομαδιαίως, εκτός των μαθημάτων του Ελεύθερου Σχεδίου και του Γραμμικού Σχεδίου που διδάσκονται τρεις (03) ώρες εβδομαδιαίως το καθένα.
- Η Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων υλοποιείται σε Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκ- παίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.). Τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης συγκροτούνται από ομάδες όμορων Λυκείων και ορίζονται ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Υπάρχει η δυνατότητα ένα (1) Σ.Κ.Α.Ε. να αποτελείται από μία (1) σχολική μονάδα. Στην περίπτωση αυτή, η λειτουργία του Σ.Κ.Α.Ε. εγκρίνεται με απόφαση του/της Περιφερειακού/ής Διευθυντή/τριας, λαμβάνοντας υπόψη την καλύτερη δυνατή κατανομή Σ.Κ.Α.Ε. στις Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης ευθύνης της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης.
- Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων, απαιτείται αίτηση των γονέων/κηδεμόνων ή των ιδίων εφόσον είναι ενήλικες στην οποία δηλώνουν το/τα ειδικό/ά μάθημα/μαθήματα που επιθυμούν να παρακολουθήσουν. Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας εισηγείται στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε., με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών και προτείνει Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντικαταστάτη αυτού. Ο αντικαταστάτης ασκεί καθήκοντα Υ.Σ.Κ.Α.Ε. στην περί- πτωση απουσίας ή αδυναμίας του Υ.Σ.Κ.Α.Ε. να ασκήσει τα καθήκοντά του.
Με βάση τα παραπάνω και με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαμορφώνεται σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πίνακας αιτούντων ανά μάθημα και ανά Σ.Κ.Α.Ε., ο οποίος χρησιμοποιείται για τη συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων και για τα προβλεπόμενα στην περίπτωση της παραγράφου 13.
- Συστήνεται με διοικητική πράξη, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, Κεντρική Επιτροπή Παρακολούθησης, Ελέγχου και Συντονισμού της Πράξης (Κ.Ε.Π.Ε.Σ.). Αντικείμενα της Κ.Ε.Π.Ε.Σ. είναι: α) η συνολική εποπτεία της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων, β) η διενέργεια επιτόπιας εποπτείας στα Σ.Κ.Α.Ε., γ) η διαβίβαση στοιχείων στην Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ, Τομέα Παιδείας, δ) η υποβολή προς το Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ. μίας (1) τελικής απολογιστικής έκθεσης αποτελεσμάτων εφαρμογής της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων. Οι εργασίες της Κ.Ε.Π.Ε.Σ. διαρκούν μέχρι το πέρας εκτέλεσης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της Πράξης.
- Τα καθήκοντα του/της Διευθυντή/τριας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι: α) ο ορισμός Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.) (παράγραφος 4), β) ο ορισμός Υπευθύνων Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Κ.Α.Ε.) σύμφωνα με την παράγραφο 12, καθώς και αντικαταστατών Υ.Σ.Κ.Α.Ε., γ) η τελική απόφαση για τη λειτουργία Σ.Κ.Α.Ε. σύμφωνα με την παράγραφο 4, καθώς και για τη λειτουργία τμημάτων σύμφωνα με την παράγραφο 13, δ) ο ορισμός των μελών της Συντονιστικής Ομάδας Δομών Αντισταθμιστικής Εκ- παίδευσης (παράγραφος 8).
- Σε επίπεδο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συστήνεται, με απόφαση του/της οικείου/ας Διευθυντή/τριας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Συντονιστική Ομάδα Δομών Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Ο.Δ.Α.Ε.), η οποία αποτελείται από: Α) τον/την Διευθυντή/τρια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.), ως Πρόεδρο,
Β) τον Οργανωτικό Συντονιστή του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. στην περιοχή αρμοδιότητας του οποίου ανήκει η Δ.Δ.Ε.,
Γ) ένα (1) εκ των αριθμ. 2 και 3 τακτικών οριζόμενων μελών του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. και
Δ) Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου που ανήκουν σε ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκ- παίδευσης για τα αντίστοιχα διδασκόμενα μαθήματα όπου υπάρχουν, ή εκπαιδευτικούς των κλάδων των αντίστοιχων διδασκομένων μαθημάτων όπου υπάρχουν, οι οποίοι ανήκουν στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων 2022-2023
Οι αρμοδιότητες της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. είναι: α) η επιτόπια εποπτεία της λειτουργίας των Σ.Κ.Α.Ε. (σε κάθε Σ.Κ.Α.Ε. είναι υποχρεωτικό να διενεργηθεί μία (1) τουλάχιστον εποπτεία κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς), β) η υποβολή μίας (1) τελικής απολογιστικής έκθεσης αποτελεσμάτων εφαρμογής του προγράμματος προς την Κεντρική Επιτροπή Παρακολούθησης, Ελέγχου και Συντονισμού της Πράξης (Κ.Ε.Π.Ε.Σ.), γ) οι εισηγήσεις σύμφωνα με τις παραγράφους 13 και 14, δ) γενικά, η παρακολούθηση της καλής λειτουργίας της δομής.
- Οι αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου που μετέχουν στην Συντονιστική Ομάδα Δομών Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης είναι: α) η επιτόπια εποπτεία των Σ.Κ.Α.Ε., β) η παιδαγωγική καθοδήγηση της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων για την εύρυθμη λειτουργία των Σ.Κ.Α.Ε..
- Ο/Η Διευθυντής/τρια κάθε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.) έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες: α) την επιτόπια εποπτεία των Σ.Κ.Α.Ε., β) την επιλογή, πρόσληψη, τοποθέτηση, σύναψη, τροποποίηση και λύση, αζημίως για το Δημόσιο, συμβάσεων εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου των διδασκόντων, που θα απασχοληθούν στην οικεία Δ.Δ.Ε. στο πλαίσιο της Πράξης που θα χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων, σύμφωνα με την παράγραφο 17 (ορίζεται ως υπεύθυνος μισθοδοσίας και υπόλογος εκκαθαριστής αυτής), γ) τη σύναψη, τροποποίηση και λύση, αζημίως για το Δημόσιο, συμβάσεων έργου των Υπευθύνων Σ.Κ.Α.Ε. και των αντικαταστατών αυτών που θα απασχοληθούν στην οικεία Δ.Δ.Ε. στο πλαίσιο της Πράξης που θα χρηματοδοτήσει την Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων, σύμφωνα με την παράγραφο 12 (ορίζεται ως υπεύθυνος για τις αμοιβές τους και υπόλογος εκκαθαριστής αυτών), δ) τον ορισμό τριμελούς επιτροπής στη Δ.Δ.Ε. (αποτελούμενης από μέλη της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. πλην του ιδίου), για την παραλαβή των παραδοτέων των συμβάσεων έργου των Υπευθύνων Σ.Κ.Α.Ε. και του αρχείου του Σ.Κ.Α.Ε., και την έγκριση των πρακτικών της εν λόγω επιτροπής, ε) την αναστολή λειτουργίας ενός τμήματος σύμφωνα με την παράγραφο 14 με ταυτόχρονη αναπροσαρμογή της ανάθεσης ωρών του διδάσκοντος, στ) την απόφαση για αναστολή λειτουργίας ενός Σ.Κ.Α.Ε. σύμφωνα με την παράγραφο 15, ζ) τον ορισμό καταχωριστών σύμφωνα με την παράγραφο 11. Οι δαπάνες κάλυψης των οδοιπορικών για τις επιτόπιες εποπτείες αποζημιώνονται από τον ΑΛΕ του Προϋπολογισμού των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
- Σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.) ορίζονται, με απόφαση του/της Διευθυντή/τρι- ας της οικείας Δ.Δ.Ε., καταχωριστές έως δύο (2) άτομα, διοικητικοί υπάλληλοι ή εκπαιδευτικοί. Τα καθήκοντα του καταχωριστή είναι: α) η συμμετοχή στην Σ.Ο.Δ.Α.Ε. ως γραμματέας, β) η συγκέντρωση των απουσιολογίων των εκπαιδευτικών και των παρουσιολογίων των μαθητών/τριών, γ) η συγκέντρωση όλων των παραστατικών που αφορούν τη μισθοδοσία των εκπαιδευτικών, την έκδοση μισθοδοτικών καταστάσεων και την κάλυψη των υποχρεώσεων που προκύπτουν από αυτές (πχ. ασφαλιστικές εισφορές), δ) η ηλεκτρονική διαχείριση τους, ε) η συγκέντρωση όλων των παραστατικών που αφορούν στις αμοιβές των Υπευθύνων Σ.Κ.Α.Ε., στ) η διεκπεραίωση γενικά όλων των σχετικών διαδικασιών. Οι εργασίες τους διαρκούν μέχρι το πέρας εκτέλεσης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της Πράξης.
- Σε κάθε Σχολικό Κέντρο Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης ορίζεται, με απόφαση του Διευθυντή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Υπεύθυνος Σχολικού Κέντρου Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Κ.Α.Ε.), καθώς και αντικαταστάτης του Υ.Σ.Κ.Α.Ε.. Για την επιλογή τους ακολουθείται η εξής σειρά προτεραιότητας: α) ο/η Διευθυντής/τρια της σχολικής μονάδας του Σ.Κ.Α.Ε., β) οι Διευθυντές/τριες των άλλων σχολικών μονάδων των οποίων οι μαθητές/ τριες είναι εγγεγραμμένοι στο Σ.Κ.Α.Ε., με κριτήρια τα χρόνια προϋπηρεσίας ως Διευθυντές/τριες, γ) ο/η υπο- διευθυντής/τρια της σχολικής μονάδας του Σ.Κ.Α.Ε., δ) οι υποδιευθυντές/τριες αντίστοιχα με την περίπτωση β. Είναι δυνατό, σε περίπτωση κατά την οποία υπάρχει κώλυμα, να οριστεί και μόνιμος/η καθηγητής/τρια της σχολικής μονάδας του Σ.Κ.Α.Ε. ή των άλλων σχολικών μονάδων των οποίων οι μαθητές/τριες είναι εγγεγραμμένοι/ες στο Σ.Κ.Α.Ε.. Στην τελευταία περίπτωση απαιτείται χορήγηση άδειας ασκήσεως Ιδιωτικού Έργου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Ο αντικαταστάτης Υ.Σ.Κ.Α.Ε. αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Υ.Σ.Κ.Α.Ε. σε περίπτωση απουσίας ή αδυναμίας άσκησης των καθηκόντων του τελευταίου και πληρώνεται κατ’ αναλογία των ημερών που ασκεί καθήκοντα Υ.Σ.Κ.Α.Ε..
Έργο του Υπεύθυνου Σ.Κ.Α.Ε. είναι: α) η κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος, β) η ημερήσια καταχώριση απουσιών ανά ώρα και ανά τμήμα μαθήματος των εκ- παιδευτικών και παρουσιών των μαθητών/τριών και η αποστολή τους στον καταχωριστή, γ) η ευθύνη καλής λειτουργίας του Σχολικού Κέντρου Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης, δ) η υποβολή στην Σ.Ο.Δ.Α.Ε. μίας (1) τελικής απολογιστικής έκθεσης αποτελεσμάτων εφαρμογής της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων, ε) η αποστολή μιας έκθεσης πεπραγμένων μετά τη λήξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων στην τριμελή επιτροπή της περίπτωσης δ της παραγράφου 10, στ) η τήρηση των κανόνων προβολής και δημοσιότητας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ζ) η τήρηση του αρχείου της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων,
η) η αποστολή στοιχείων που ζητούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ/Τομέας Παιδείας και Δ/νσεις Υ.ΠΑΙ.Θ.), θ) η διαγραφή μαθητών/τριών σύμφωνα με την παράγραφο 14, ι) η συνεργασία με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου οι οποίοι εποπτεύουν το Σ.Κ.Α.Ε. στο παιδαγωγικό πεδίο. Οι παραπάνω αρμοδιότητες σε περίπτωση απουσίας ή αδυναμίας άσκησης καθηκόντων από τον Υ.Σ.Κ.Α.Ε. ασκούνται από τον αντικαταστάτη του.
- Η Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων καλύπτει 2-5 διδακτικές ώρες την ημέρα μετά τη λήξη του κανονικού προγράμματος. Κάθε μαθητής/-ήτρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και τέσσερα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων. Ως τμήμα μαθήματος ορίζεται κάθε ομάδα μαθητών/τριών που παρακολουθούν το ίδιο μάθημα. Σε κάθε τμήμα μαθήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων συμμετέχουν έξι (06) μαθητές/ήτριες το ελάχιστο και έως δέκα (10) μαθητές/ήτριες το μέγιστο.
Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ύστερα από τεκμηριωμένη εισήγηση της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. επιτρέπεται η λειτουργία τμήματος με αριθμό μαθητών/τριών μικρότερο από τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών της ανωτέρω παραγράφου, αλλά όχι μικρότερο από τρεις (03) μαθητές/ήτριες.
Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων 2022-2023
Οι παραπάνω διαδικασίες διενεργούνται πριν τη δημοσίευση της εγκυκλίου πρόσκλησης για τους/τις διδάσκοντες/ουσες.
- Ένα τμήμα μαθήματος συνεχίζει να υφίσταται εφόσον έχει ενεργούς μαθητές/ήτριες τουλάχιστον τρεις (03). Αν στη διάρκεια του διδακτικού έτους στο τμήμα παραμείνουν λιγότεροι από έξι (06) μαθητές αλλά όχι λιγότεροι από τρεις (03), το τμήμα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ύστερα από τεκμηριωμένη εισήγηση της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε περίπτωση όπου κάποιος/α μαθητής/ήτρια απουσιάσει αδικαιολογήτως από τμήμα μαθήματος για τρεις συνεχόμενες εβδομάδες τότε διαγράφεται, με έγγραφη ενημέρωση του γονέα – κηδεμόνα του/της και αντικαθίσταται από τον πρώτο/η επιλαχόντα/ούσα στον πίνακα αιτούντων, με απόφαση του Υπευθύνου Σ.Κ.Α.Ε.. Στην περίπτωση που από διαγραφή μαθητών/τριών σε ένα τμήμα απομείνουν λιγότεροι ενεργοί μαθητές/ήτριες από τα επιτρεπόμενα όρια, τότε το τμήμα παύει να υφίσταται με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Δ.Δ.Ε.. Στην περίπτωση αυτή οι ενεργοί μαθητές/ήτριες έχουν τη δυνατότητα μετεγγραφής στο πλησιέστερο Σ.Κ.Α.Ε., με την προϋπόθεση ότι δε διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία των τμημάτων αυτού του Σ.Κ.Α.Ε. Στην περίπτωση αυτή αναπροσαρμόζεται η ανάθεση ωρών του/της διδάσκοντος/ουσας με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Δ.Δ.Ε., ή λύεται η σύμβαση, εφόσον δεν υπάρχουν υπόλοιπες ώρες και ο/η διδάσκων/ ουσα διατηρεί τη σειρά κατάταξής του/της στον πίνακα για επόμενη πρόσληψη. Ειδικά στην περίπτωση κατά την οποία απουσιάσουν όλοι/ες οι μαθητές/-ήτριες του τμήματος για δύο (2) συνεχόμενες εβδομάδες, τότε το τμήμα μαθήματος παύει να υφίσταται με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Δ.Δ.Ε..
Εφόσον εξαντληθεί ο πίνακας επιλαχόντων μαθητών/ τριών και υπάρχουν κενές θέσεις σε τμήμα/τμήματα μαθήματος/μαθημάτων, ο/οι Διευθυντής/ές της/των σχολικής/ ών μονάδας/ων που ανήκουν στο οικείο Σ.Κ.Α.Ε. δύναται/ νται κατόπιν ενημέρωσης των γονέων και κηδεμόνων, να παραλάβει/ουν νέες αιτήσεις κατά τη διάρκεια εφαρμογής του προγράμματος της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων, μέσα σε διάστημα τριών (3) ημερών, τις οποίες διαβιβάζει/ουν στον Υ.Σ.Κ.Α.Ε., σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 5. Η επιλογή από τον Υ.Σ.Κ.Α.Ε. γίνεται με σειρά προτεραιότητας, βάσει της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης του γονέα-κηδεμόνα.
Αν στη διάρκεια λειτουργίας του προγράμματος υπάρξει ενδιαφέρον συμμετοχής νέων μαθητών/τριών, ο αριθμός των αιτήσεων αυτών είναι ικανός για δημιουρ- γία νέων τμημάτων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην παράγραφο 13 και υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί στον πίνακα που έχει καταρτίσει η Δ.Δ.Ε για το πρόγραμμα της Ε.Δ.Ε.Μ. που μπορούν να καλύψουν τις διδακτικές ώρες, δύνανται να δημιουργηθούν νέα τμήματα.
- Ένα Σ.Κ.Α.Ε. συνεχίζει να υφίσταται εφόσον προσφέρει τουλάχιστον ένα (1) τμήμα μαθήματος. Ο Διευθυντής της οικείας Δ.Δ.Ε. έχει το δικαίωμα να αναστείλει την λειτουργία ενός Σ.Κ.Α.Ε. με αιτιολογημένη απόφαση, την οποία κοινοποιεί στην Κ.Ε.Π.Ε.Σ..
- Στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων διδάσκουν κατά προτεραιότητα μόνιμοι εκπαιδευτικοί για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
- Στις περιπτώσεις που τα τμήματα δεν καλύπτονται από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, προσλαμβάνονται αναπληρωτές/τριες μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας Απόφασης και με βάση την κείμενη νομοθεσία για την απασχόληση εκπαιδευτικών, με αμοιβές που αντιστοιχούν σε εκείνες των αναπληρωτών/τριών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, με χρήση των μορίων τους στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες Α’ της Γενικής Εκπαίδευσης ή στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες Β’ Ειδικής Αγωγής και στους επικουρικούς αυτών, μέχρι την έκδοση των τελικών πινάκων της Ε.Α.Ε. (παρ. 6 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019), από τους οποίους θα αντληθεί η αντίστοιχη μοριοδότηση. Δικαίωμα συμμετοχής στην Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων έχουν οι εκ- παιδευτικοί των κλάδων ΠΕ05/ΠΕ07/ΠΕ34/ΠΕ40/ΠΕ79.01/ ΠΕ08, ΠΕ89.01 (Α’ ανάθεση) και ΠΕ81-με προτεραιότητα πρώην ΠΕ12.02, ΠΕ89.02 (Β’ ανάθεση) για το Ελεύθερο Σχέδιο/ΠΕ81-με προτεραιότητα πρώην ΠΕ12.01, ΠΕ12.02, ΠΕ17.01, ΠΕ17.05, ΠΕ89.01 (Α’Ανάθεση) και ΠΕ08, ΠΕ89.02 (Β’ ανάθεση) για το Γραμμικό Σχέδιο (προηγούνται οι Α’ Αναθέσεις), που περιλαμβάνονται:
- στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α’ υποψηφίων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
- στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β’ και προσωρινούς επικουρικούς αυτών, υποψηφίων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) καθώς και οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΤΕ16 (σε περίπτωση εξάντλησης των υποψηφίων κλάδου ΠΕ79.01) που περιλαμβάνονται στον τελικό αξιολογικό πίνακα Α’ της Μουσικής Ειδίκευσης «Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής» της υπό στοιχεία 1ΓΤ/2020 Προκήρυξης του ΑΣΕΠ. Οι ως άνω εκπαιδευτικοί, εφόσον το επιθυμούν, υποβάλλουν ηλεκτρονικά, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.), αίτηση συμμετοχής για πρόσληψη σε Σ.Κ.Α.Ε. μίας (1) μόνο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται κατόπιν σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος που εκδίδεται από τη Διεύθυνση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ. κάθε σχολικό έτος. Οι διδάσκοντες/ουσες στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων προσλαμβάνονται με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας Απόφασης και με βάση την κείμενη νομοθεσία για την απασχόληση εκπαιδευτικών, με αμοιβές που αντιστοιχούν σε εκείνες των αναπληρωτών/τριών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων 2022-2023
Στην περίπτωση που η πλειοψηφία των μαθητών/τριών προέρχεται από την Γ’ τάξη Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, προσλαμβάνονται υποψήφιοι από τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α’ Γενικής Εκπαίδευσης, ενώ, αν προέρχεται από Λύκεια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), καθώς και από την τέταρτη Δ’ τάξη των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) προσλαμβάνονται υποψήφιοι από τους αξιολογικούς πίνακες Β’ Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.). Ελλείψει, δε, υποψηφίων από τους αξιολογικούς πίνακες Β’ (ΕΑΕ) προσλαμβάνονται υποψήφιοι από τους επικουρικούς αυτών πίνακες (παρ. 4 του άρθρου 58 του ν. 4589/2019) και, σε περίπτωση εξάντλησης και αυτών, από τους αξιολογικούς πίνακες Α’(Γενικής Εκπαίδευσης). Οι τοποθετήσεις διδασκόντων/ουσών πραγματοποιούνται με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Δ.Δ.Ε. με βάση την σειρά κατάταξης των υποψηφίων στον οικείο αξιολογικό πίνακα και τις δηλώσεις προτίμησης Σ.Κ.Α.Ε.
Σε περίπτωση που επιλεγεί ο υποψήφιος σε μια Δ.Δ.Ε., ανεξάρτητα αν αναλάβει υπηρεσία ή όχι, παραμένει υπο- ψήφιος για πρόσληψη στην Γενική Εκπαίδευση ή στις Δομές της Ειδικής Αγωγής, εφόσον έχει υποβάλει σχετική αίτηση και αυτή παραμένει ενεργή.
Σε περίπτωση που ο υποψήφιος δεν παρουσιαστεί ή παραιτηθεί, μετακινείται στο τέλος του πίνακα που έχει καταρτίσει η Δ.Δ.Ε για το πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων με βάση την σειρά κατάταξης των υποψηφίων στον οικείο αξιολογικό πίνακα. Σε περίπτωση παραίτησης διδάσκοντος/ουσας της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων, το κενό καλύπτεται με πρόσληψη του επόμενου υποψηφίου που δεν έχει προσληφθεί από τον πίνακα κατάταξης Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σε περίπτωση που ο/η διδάσκων/ουσα απουσιάσει με δικαιολογημένη μακροχρόνια άδεια (αναρρωτική, κύησης, λοχείας κ.λπ.), για την εύρυθμη λειτουργία του προγράμματος και προς όφελος των μαθητών, το κενό καλύπτεται για το απαιτούμενο χρονικό διάστημα, με πρόσληψη αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου ή ωρομισθίου του οποίου η σύμβαση λύεται με την επάνοδο στα διδακτικά καθήκοντα του/της διδάσκοντα/ουσας που απουσίαζε. Η επιλογή γίνεται σύμφωνα με τον πίνακα κατάταξης που έχει καταρτίσει η οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων.
Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων 2022-2023
Κατά την εμφάνιση των προσλαμβανομένων για ανάληψη υπηρεσίας κατατίθενται και ελέγχονται από τις αρμόδιες Δ.Δ.Ε. τα προβλεπόμενα από την παρ. 8, υποπαρ. α και β, του άρθρου 6 της υπό στοιχεία 104627/ΓΔ5/07-08-2020 υπουργική απόφαση (Β’ 3344) δικαιολογητικά.
- Η δαπάνη για την αμοιβή: α) των διδασκόντων/ου- σών που θα προσληφθούν για να διδάξουν στα Σ.Κ.Α.Ε. και β) των Υπευθύνων Σ.Κ.Α.Ε. ή των αντικαταστατών τους θα βαρύνει τον προϋπολογισμό της συγχρηματοδοτούμενης από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) Πράξης «Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων (ΕΔΕΜ) των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.» (MIS 5083897) στο πλαίσιο των ΑΠ 6, 8, 9 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανά- πτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ 2014-2020». Οι Υπεύθυνοι Σ.Κ.Α.Ε. και οι αντικαταστάτες τους αποζημιώνονται μόνο στην περίπτωση που στα Σ.Κ.Α.Ε. της αρμοδιότητάς τους απασχολείται τουλάχιστον ένας εκπαιδευτικός αναπληρωτής/ τρια μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιος/α με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου.
Το ύψος των αμοιβών για την περίπτωση α) προβλέπεται στην παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 (Α’ 21). Το ύψος των αμοιβών για την περίπτωση β) προβλέπεται στην παρ. 12 του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 (Α’ 21).
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 6 Σεπτεμβρίου 2022
Η Υφυπουργός
ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ
Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων 2022-2023 σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 107791/ΓΔ4 Υπουργική Απόφαση ΦΕΚ 4753 Τεύχος Δεύτερο 8/09/2022 που βρίσκεται στον υπερσύνδεσμο
https://drive.google.com/file/d/1qvZdYbxC6rhKvM7yEj2qHcO2UHoHA4jR/view?usp=sharing