Καθορισμός Αριθμό μαθητών ΠΕΙΣ από ΔΕΠΠΣ

Καθορισμός Αριθμό μαθητών ΠΕΙΣ από ΔΕΠΠΣ  σύμφωνα με το άρθρο 13 του νόμου 5128_2024 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 118 Τεύχος Α΄την 30η Ιουλίου 2024 με θέμα:

Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος vaspapachristou.gr Ευχαριστώ που με αντιγράφετε

Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

 

Άρθρο 13

Αρμοδιότητες της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων ως προς τον καθορισμό του αριθμού των μαθητών –

Τροποποίηση περ. στ) παρ. 3 άρθρου 14 ν. 4692/2020

Στην περ. στ) της παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 4692/2020 (Α’ 111), περί αρμοδιοτήτων της διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, προστίθενται οι λέξεις

«τον αριθμό των μαθητών στις επόμενες τάξεις, καθώς και τον αριθμό των τμημάτων ανά τάξη»

 

και η περ. στ) διαμορφώνεται ως εξής:

«στ) καθορίζει τον αριθμό των μαθητών που εισάγονται στην εισαγωγική τάξη, τον αριθμό των μαθητών στις επόμενες τάξεις, καθώς και τον αριθμό των τμημάτων ανά τάξη των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. κάθε βαθμίδας, έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. ή του Διευθυντή ή Προϊσταμένου του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., σε περίπτωση που δεν έχει συγκροτηθεί το οικείο ΕΠ.Ε.Σ., σύμφωνα με τις παρ. 4 και 8 του άρθρου 18.»

 

 



 

Νόμος 4692/2020

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Άρθρο 14

Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων

3. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ ασκεί ιδίως τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) μεριμνά για την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής περί Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.,

β) εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για:

βα) την ίδρυση, τον χαρακτηρισμό ή αποχαρακτηρισμό ενός σχολείου ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 13,

ββ) τη σύνδεση ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 13 και τη σύσταση κοινού ΕΠ.Ε.Σ. για Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 17, καθώς και το περιεχόμενο και τη διαδικασία της συνεργασίας ΠΕΙ.Σ. με Α.Ε.Ι., σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 12,

βγ) τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων από τις σχολικές μονάδες και τους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., τα κριτήρια και τη διαδικασία της αξιολόγησής τους για τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. και τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία αποχαρακτηρισμού των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 13,

βδ) τα υποκριτήρια ανά κατηγορία κριτηρίων, την αποτίμησή τους σε αξιολογικές μονάδες, τα δικαιολογητικά, το περιεχόμενο και τη διαδικασία της συνέντευξης, καθώς και για κάθε θέμα σχετικό με τη διαδικασία κατάταξης και επιλογής των υποψήφιων εκπαιδευτικών για τοποθέτηση σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 19,

βε) τα υποκριτήρια, ανά κατηγορία, των κριτηρίων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και τις αξιολογικές μονάδες που τους αποδίδονται σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 20,

βστ) κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή της διαδικασίας κλήρωσης για εισαγωγή σε ΠΕΙ.Σ., τη διαδικασία υποβολής αίτησης, τον χρόνο διενέργειας της κλήρωσης, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη δυνατότητα κατ/εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας με ειδική κλήρωση, σύμφωνα με τις παρ. 5 και 6 του άρθρου 18,

βζ) τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία υποβολής αίτησης, τον χρόνο, τα όργανα και τη διαδικασία διενέργειας των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή σε Π.Σ. και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 18,

βη) την τροποποίηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, που υπηρετούν σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 23 του άρθρου 19,

γ) προκηρύσσει τη διαδικασία κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών για τοποθέτηση σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 19 και κυρώνει τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης σύμφωνα με την παρ. 11 του ίδιου άρθρου,

δ) συντονίζει ανά βαθμίδα σχολείου την εφαρμογή της διαδικασίας των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων και κλήρωσης για την εισαγωγή σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. αντίστοιχα, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2, 5 και 6 του άρθρου 18,

ε) εγκρίνει, μετά από σύμφωνη γνώμη του Ι.Ε.Π., την τροποποίηση του αναλυτικού και ωρολόγιου προγράμματος των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., κατόπιν εισήγησης των οικείων Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων (ΕΠ.Ε.Σ.),


Η τροποποιημένη περίπτωση

«στ) καθορίζει τον αριθμό των μαθητών που εισάγονται στην εισαγωγική τάξη, τον αριθμό των μαθητών στις επόμενες τάξεις, καθώς και τον αριθμό των τμημάτων ανά τάξη των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. κάθε βαθμίδας, έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. ή του Διευθυντή ή Προϊσταμένου του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., σε περίπτωση που δεν έχει συγκροτηθεί το οικείο ΕΠ.Ε.Σ., σύμφωνα με τις παρ. 4 και 8 του άρθρου 18.»


ζ) εγκρίνει τις ερευνητικές δραστηριότητες των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. και τη συνεργασία τους με Α.Ε.Ι. ερευνητικούς φορείς και κοινωφελή ιδρύματα, έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 17,

η) προωθεί και προβάλλει το έργο που επιτελείται στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.,

θ) ορίζει το πλαίσιο των προτεραιοτήτων των ερευνητικών δραστηριοτήτων των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.,

ι) συνεργάζεται με Α.Ε.Ι., εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς φορείς και ερευνητικά κέντρα της ημεδαπής και της αλλοδαπής και προωθεί διεθνείς συνεργασίες,

ια) συνεργάζεται με εξειδικευμένους επιστήμονες επί ειδικότερων θεμάτων που αφορούν στη λειτουργία των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.,

ιβ) βραβεύει μαθητές υψηλών επιδόσεων και μαθητές που με τις εργασίες τους συμβάλλουν στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών καινοτομιών,

ιγ) εκδίδει τον ενιαίο κανονισμό λειτουργίας των ομίλων και διοργανώνει μαθητικούς αγώνες στα πεδία στα οποία λειτουργούν όμιλοι, όπου μπορούν να συμμετέχουν μαθητές από τα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. και από άλλα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της ίδιας βαθμίδας της ημεδαπής ή της αλλοδαπής,

ιδ) μεριμνά για την προσέλκυση δωρεών, χορηγιών και κάθε είδους παροχών στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.,

ιε) διενεργεί την εξωτερική αξιολόγηση των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π. και Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 21,

ιστ) συγκροτεί τις Περιφερειακές Επιτροπές Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Π.Ε.Π.Π.Σ.), σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 15 και

ιζ) συγκροτεί τα ΕΠ.Ε.Σ. των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 17.

Μοιράστε το άρθρο

Facebook
Twitter
Linkedin
Pinterest

Σχολιάστε