Νόμιμες οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών τον Αύγουστο;
Πόσο νόμιμο άραγε είναι το να προβαίνουν τα ΠΥΣΔΕ σε τοποθετήσεις συναδέλφων σε “λειτουργικά κενά”:
- είτε προ της λήξεως του σχολικού έτους δηλαδή πρίν την 30η Ιουνίου εκάστου έτους είτε
- κατά τη διάρκεια των διακοπών μας δηλαδή τον Ιούλιο και τον Αύγουστο;
Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις η Διοίκηση Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ζητά από τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν αιτήσεις τοποθέτησης ή διάθεσης ή απόσπασης δίχως να έχουν ανακοινωθεί τα λειτουργικά κενά.
Είναι μία διαδικασία που υφίσταται, κακώς, σε κάποιες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η όλη αυτή διαδικασία προφανέστατα είναι εσφαλμένη και έκνομη.
Τα περί εγγραφών, μετεγγραφών, οριστικοποίηση τμημάτων, έγκριση ολιγομελών τμημάτων είναι χιλιοειπωμένα και ως γνωστό δεν έχουν ολοκληρωθεί εντός του θέρους. Εφόσον δεν έχουν ολοκληρωθεί δεν μπορούν να ανακοινωθούν ορθά τα τμήματα των σχολικών μονάδων και άρα δεν μπορούν να αποτυπωθούν με σαφήνεια και ακρίβεια τα λειτουργικά κενά γεγονός που οδηγεί στην καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Δηλαδή της γνώσης των ορθών λειτουργικών κενών και επ’ αυτών της υποβολής των αιτήσεων ούτως ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία των τοποθετήσεων.
Η όλη διαδικασία κατ’ αυτόν τον τρόπο διεγείρει εύλογα ερωτήματα για την ύπαρξη σκιών επί της ορθότητας και διαφάνειάς της.
Προφανέστατα η όλη αυτή διαδικασία εντός του θέρους οφείλεται στην ασφυκτικότατη πίεση της Γενικής Γραμματείας Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ προς τις ΔΔΕ.
Για ποιο λόγο;
Κυρίως ο λόγος είναι ο εξής: Να φανούμε στην κοινωνία ότι είμαστε έτοιμοι από 1ης Σεπτεμβρίου με εκπαιδευτικούς στις σχολικές μονάδες.
Το ερώτημα που υπάρχει είναι το εξής:
Είναι νόμιμη η διαδικασία;
Εάν είχαμε τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ θα διερρήγνυε τα ιμάτιά του και με έντονο ύφος θα έλεγε ότι προφανέστατα και είναι νόμιμη η όλη διαδικασία.
Και βεβαίως θα ακούγαμε τη γνωστή ρήση: Γιατί εσείς δε θέλετε να ξεκινήσουν τα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου; Θέλετε να διαλυθούν τα δημόσια σχολεία;
Η απάντηση βεβαίως είναι ξεκάθαρη:
Η νομιμότητα την οποία όλο το σχολικό έτος 2021-2022 διατυμπάνιζε ο Γενικός Γραμματέας και απειλούσε για όσους δεν ακολουθούσαν την νομοθεσία για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι μονόπλευρη;
Νομιμότητα υπάρχει μόνον για την υποχρέωση και τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών;
Για τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών δεν υπάρχει η νομιμότητα αλλά ακυρώνεται διότι πρέπει να υπάρχουν οι εκπαιδευτικοί από 1ης Σεπτεμβρίου στις σχολικές μονάδες με όποιον τρόπο και όποιο μέσο και όποιο κόστος;
Βεβαίως ο Γενικός Γραμματέας δεν τολμά να αποστείλει έγγραφο και να μνημονεύει σε αυτό την νομοθεσία για την υποχρεωτικότητα της διαδικασίας των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά εντός του θέρους.
Διότι γνωρίζει ότι είναι παράνομες. Και ακολουθεί την λεκτική πίεση προς τους υφισταμένους του ήτοι τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
Και για αν μην γράφουμε και ομιλούμε δίχως επιχειρήματα.
Το άρθρο 14 του ΠΔ 50/96 αναφέραται στις υπεραριθμίες.
Παράγραφος 7 – 9. Άρθρο 14 ΠΔ 50/96
7. Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985.
Για το σκοπό αυτό
ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις
τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και
καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία.
Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.
9. Οι διατάξεις της παραγράφου 3, βii και της παραγράφου 7 εδαφ. Β και 8 του άρθρου αυτού εφαρμόζονται αναλόγως και στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι εκπ/κοί δεν καλύπτουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στην οργανική τους θέση (λειτουργικές υπεραριθμίες) κατά την έναρξη του σχολικού έτους και μέχρι της ρυθμίσεως της υπεραριθμίας σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.
Πιο ξεκάθαρο από το παραπάνω δεν υπάρχει.
Δηλαδή στην έναρξη του σχολικού έτους θα ανακοινωθούν οι λειτουργικές υπεραριθμίες!!!
Τι δεν καταλαβαίνουμε; Ειλικρινά!!!
Νόμιμες οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών τον Αύγουστο;
Και για όσους δεν γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διότι δεν ανήκουν σε αυτή,
ας επισημάνουμε τα εξής:
Στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καί όχι της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να συνέλθει ο σύλλογος διδασκόντων και να ασχοληθεί με τις αναθέσεις.
Και αυτό είναι νόμος πρόσφατος νόμος.
Ας δούμε τι αναφέρει και ο Νόμος 4823/2021 και μάλιστα το άρθρο 100
2.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή ή του Προϊστάμενου της σχολικής μονάδας,
αποφασίζει την ανάθεση στο διδακτικό προσωπικό της διδασκαλίας των μαθημάτων στις τάξεις και στα τμήματα.
Στην περίπτωση μη λήψης της απόφασης του πρώτου εδαφίου από τον Σύλλογο Διδασκόντων, κατά την πρώτη συνεδρίασή του στην αρχή του διδακτικού έτους,
την απόφαση λαμβάνει ο Διευθυντής ή Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, χωρίς να δεσμεύεται από τις δηλώσεις προτίμησης των εκπαιδευτικών.
Στα ιδιωτικά σχολεία και στα ξένα σχολεία του ν. 4862/1931 (Α’ 2) η απόφαση του πρώτου εδαφίου λαμβάνεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας.
Συμπέρασμα:
ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΡΟΥΣ.
Μόνον εφόσον είμαστε στην έναρξη του σχολικού έτους, δηλαδή 1 Σεπτεμβρίου, και πραγματοποιηθεί ο σύλλογος διδασκόντων οπότε γίνουν οι αναθέσεις των μαθημάτων, οριστικοποιηθούν τα τμήματα, οριστικοποιηθούν οι λειτουργικές υπεραριθμίες, ανακοινωθεί ο πίνακας των λειτουργικών κενών και υπεραριθμιών μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία τοποθέτησης σε λειτουργικά κενά κατόπιν αιτήσεως των ενδιαφερομένων.
Όλα τα άλλα γίνονται και λέγονται είτε εξ αγνοίας, είτε διά το φαίνεσθαι, είτε εκ του πονηρού.
Νόμιμες οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών τον Αύγουστο; Προφανέστατα όχι!!!