Το ΥΠΑΙΘΑ αποστέλλει έγγραφα από συνήθεια
Για μία ακόμη φορά αποδεικνύεται περίτρανα η προχειρότητα και η άγνοια κάποιων εξ αυτών που συντάσσουν τα έγγραφα του ΥΠΑΙΘΑ.
Στα κατ’ έτος επαναλαμβανόμενα και αποστελλόμενα έγγραφα από το ΥΠΑΙΘΑ το μόνον που λαμβάνει χώρα είναι η αλλαγή του αριθμού πρωτοκόλλου και της ημερομηνίας. Το κείμενο παραμένει το ίδιο. Η παρατήρηση αυτή προκύπτει εκ του αποτελέσματος και προφανώς δεν αποτελεί μία αυθαίρετη διαπίστωση.
Αφορμή για την παρέμβαση αυτή αποτελεί το τελευταίο έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ που αναφέρεται στη συνδιδασκαλία των μαθημάτων.
Αναφέρει μεταξύ άλλων το υπ’ αριθμ. 111390/Δ2/27-09-2024 έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ:
«
…
στη Γ΄ Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου γίνεται συνδιδασκαλία στα Μαθηματικά της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών & Σπουδών Υγείας και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής»
Το έγγραφο αυτό σε τι διαφέρει από εκείνα που έχουν ανακοινωθεί τις προηγούμενες σχολικές χρονιές;
Αποκλειστικά και μόνον: Στην ημερομηνία, στον αριθμό πρωτοκόλλου, πιθανόν στις πληροφορίες και στον υπογράφοντα.
Όλα τα άλλα είναι ακριβώς μα ακριβώς τα ίδια.
Ειλικρινά κανείς δεν έχει αρχικά μελετήσει το κείμενο του εγγράφου που θα αποσταλεί και στη συνέχεια να ανατρέξει για να επιβεβαιώσει εάν τα γραφόμενα ισχύουν ή όχι;
✅Ειλικρινά τα Μαθηματικά υπάρχουν και στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας;
Σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 111390/Δ2/27-09-2024 έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ έχουμε νέο πρόγραμμα Σπουδών‼
Άρα σύμφωνα με το έγγραφο δεν πρέπει να γίνεται συνδιδασκαλία στα μαθήματα της Φυσικής και Χημείας στις Ομάδες Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας και Θετικών Σπουδών.
Να ενημερώσουμε τους «ιθύνοντες» στο ΥΠΑΙΘΑ ότι:
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας και Θετικών Σπουδών τα μαθήματα που μπορεί και πρέπει να γίνεται συνδιδασκαλία, υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται από Υπουργική Απόφαση, είναι η Φυσική και η Χημεία
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής και Θετικών Σπουδών το μάθημα που μπορεί και πρέπει να γίνεται συνδιδασκαλία, υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται από Υπουργική Απόφαση, είναι τα Μαθηματικά.
Ας ασχοληθούμε και στην ημερομηνία αποστολής του εν λόγω εγγράφου.
Το έγγραφο αυτό αποστέλλεται από το ΥΠΑΙΘΑ στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης, στους συμβούλους εκπαίδευσης και στα ΓΕΛ, την 27η Σεπτεμβρίου 2024.
Για ποιο λόγο άραγε αποστέλλεται το παρόν έγγραφο;
Για ένα και μοναδικό λόγο. Για να υπάρξει έλεγχος των υπευθύνων για τον αριθμό των τμημάτων στις Ομάδες Προσανατολισμού που λειτουργούν στα ΓΕΛ.
Και αν παρατηρηθεί το φαινόμενο της μη συνδιδασκαλίας στα μαθήματα που αναφέρω, υπό τις προϋποθέσεις που ορίζει η νομοθεσία, και όχι βεβαίως στα μαθήματα που αναφέρει η εγκύκλιος, να υπάρξει διόρθωση και επομένως διαφοροποίηση στον αριθμό των τμημάτων.
Η πιθανή διαφοροποίηση στον αριθμό των τμημάτων σημαίνει αυτόματα ότι διαφοροποιείται και ο αριθμός των εκπαιδευτικών ορισμένων ειδικοτήτων που απαιτούνται σε σχολικές μονάδες.
Δηλαδή στην ουσία η εγκύκλιος αυτή έρχεται να περιορίσει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό ορισμένων ειδικοτήτων σε ΔΔΕ, ούτως ώστε να καταχωρηθούν ορθά οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό ανά ΔΔΕ και ανά ειδικότητα εκπαιδευτικών.
Δηλαδή να καταχωρηθούν σωστά τα λειτουργικά κενά στον opsyd ούτως ώστε να πραγματοποιηθεί ο σωστός αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα και ανά ΔΔΕ.
Και πότε αποστέλλεται η εγκύκλιος αυτή;
- Όταν ήδη έχουν κλειδώσει τα τμήματα σε όλες τις ΔΔΕ,
- Όταν ήδη από 25 Σεπτεμβρίου έχει ενημερωθεί το myschool σύμφωνα με το υπ’αριθμ. 109011/ΓΔ4/23-09-2024 έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ
- Όταν ήδη από 25 Σεπτεμβρίου οι ΔΔΕ και από 26 Σεπτεμβρίου οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία καταχώρησης των λειτουργικών κενών στο opsyd σύμφωνα με το υπ’αριθμ. 108465/Ε1/23-09-2024 έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ.
Και κάτι ακόμη:
- Το παρόν έγγραφο έρχεται να υπενθυμίσει κάτι το οποίο ισχύει για την υποχρέωση συνδιδασκαλίας ορισμένων μαθημάτων στα ΓΕΛ.
- Δεν υπάρχει δηλαδή αντίστοιχη Υπουργική Απόφαση για τη συνδιδασκαλία μαθημάτων σε ειδικότητες των ΕΠΑΛ;
- Εφόσον δεν εστάλη αντίστοιχο έγγραφο για τα ΕΠΑΛ δε θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η συνδιδασκαλία των μαθημάτων των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ;
- Εάν το ΥΠΑΙΘΑ θεωρεί ότι δεν έπρεπε να αποστείλει αντίστοιχο έγγραφο για τα ΕΠΑΛ με την ίδια λογική δεν θα έπρεπε να στείλει και για τα ΓΕΛ.
Συμπερασματικά:
Δεν υπάρχει ένας συντονιστής στο ΥΠΑΙΘΑ για:
- την αποστολή όλων των εγγράφων ταυτόχρονα που αναφέρονται στο ίδιο αντικείμενο,
- τη χρονική σειρά αποστολής αυτών
Όποιος θυμάται από το υπουργείο στέλνει ένα έγγραφο που από συνήθεια αποστέλλεται και όταν έχει το ίδιο κείμενο δεν ελέγχεται ποτέ.
Δεν ελέγχεται από κανέναν εάν η χρονική στιγμή αποστολής ενός εγγράφου και επομένως οι ενέργειες που απαιτούνται οδηγούν σε χρήσιμα συμπεράσματα ή ακυρώνεται από άλλα προγενέστερα έγγραφα και πράξεις των σχολικών μονάδων, ΔΔΕ και Περιφερειακών Διευθύνσεων αθμιας και βθμιας Εκπαίδευσης.
Η αποστολή ενός εγγράφου από το ΥΠΑΙΘΑ και οι ενέργειες που απαιτούνται καθ υπόδειξην αυτού πρέπει να αποσκοπούν κάπου, να έχουν αντίκρεισμα και να μην ακυρώνονται από άλλα προγενέστερα έγγραφα.
Το πρόβλημα είναι εγγενές και δύσκολα θεραπεύσιμο όσο ασχολούνται με εκπαιδευτικά θέματα εκπαιδευόμενοι μάγοι αν βεβαίως τους θεωρήσουμε ως τέτοιους.