Τροποποίηση λειτουργίας Σχολικών Επιτροπών ανακοινώθηκε με την υπ’ αριθμ. 49492 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3705 Τεύχος Δεύτερο 27 Ιουνίου 2024) έχοντας ως θέμα:
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 45120/31.05.2024 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών «Ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας και οικονομικής διαχείρισης των σχολικών επιτροπών» (Β’ 3229).
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
- Τις διατάξεις:
α) Της παρ. 5 του άρθρου 28 και της παρ. 3 του άρθρου 52 του ν. 5056/2023 «Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, κατάργηση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δήμων, παρακολούθηση επιδόσεων τοπικής αυτοδιοίκησης οικονομική και διοικητική διαχείριση οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, ευζωία των ζώων συντροφιάς, κατασκευή και αναβάθμιση λειτουργούντων χερσαίων συνοριακών σταθμών και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών» (Α’ 163),
β) των άρθρων 240 και 243 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114) και
γ) του άρθρου 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005 Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
- Tο π.δ. 32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών (Α’ 91).
- Την υπό στοιχεία ΓΔΟΤΑΑΠ/48791/61/2024, σύμφωνα με την οποία δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εσωτερικών και του προϋπολογισμού των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης α’ βαθμού. Επίσης δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος των πιστώσεων που διαχειρίζονται οι σχολικές επιτροπές που εξαιρούνται της κατάργησης, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 28 του ν. 5056/2023 (Α’ 163), αποφασίζουμε:
Άρθρο Μόνο
Η περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 1 της υπ’ αρ. 45120/ 31.05.2024 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών «Ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας και οικονομικής διαχείρισης των σχολικών επιτροπών» (Β’ 3229) αντικαθίσταται ως εξής:
«α. Οι σχολικές επιτροπές είναι δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που συστάθηκαν βάσει της παρ. 2 του άρθρου 103 του ν. 3852/2010, όπως ισχύει και λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 240 και 243 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως ισχύουν. Οι σχολικές επιτροπές διοικούνται από διοικητικό συμβούλιο, το οποίο αριθμεί έως δεκαπέντε (15) μέλη και ορίζεται με τους αναπληρωτές του με απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου. Μεταξύ των μελών, τακτικών και αναπληρωματικών, ορίζονται υποχρεωτικά:
Τουλάχιστον δύο (2) διευθυντές/τριες, εκ των πέντε (5) αρχαιότερων, των σχολικών μονάδων, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντίστοιχα.
- Μία/ένας εκ των αρχαιότερων νηπιαγωγών για την σχολική επιτροπή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
- Μία/ένας εκπρόσωπος της αντίστοιχης ένωσης γονέων και στην περίπτωση που δεν υπάρχει ένωση γονέων, ένας εκπρόσωπος των υφιστάμενων συλλόγων γονέων, κατά προτεραιότητα μεγέθους σε μαθητικό δυναμικό σχολικής μονάδας.
- Μία/ένας εκπρόσωπος των μαθητικών κοινοτήτων για τις σχολικές επιτροπές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά προτεραιότητα μεγέθους σε μαθητικό δυναμικό σχολικής μονάδας.
- Τα υπόλοιπα μέλη ορίζονται κατά τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 240 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως ισχύει. Ένα τουλάχιστον μέλος εξ αυτών ορίζεται από τη μειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου. Εάν τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου είναι περισσότερα από πέντε (5), δύο (2) τουλάχιστον από αυτά ορίζονται από τη μειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου.».
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από 1ης Ιουλίου 2024.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 26 Ιουνίου 2024
Ο Υπουργός
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ
Τροποποίηση λειτουργίας Σχολικών Επιτροπών ανακοινώθηκε με την υπ’ αριθμ. 49492 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3705 Τεύχος Δεύτερο 27 Ιουνίου 2024) έχοντας ως θέμα:
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 45120/31.05.2024 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών «Ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας και οικονομικής διαχείρισης των σχολικών επιτροπών» (Β’ 3229).
https://drive.google.com/file/d/1VtGdk7gDzTXlpiO9oMVo6TtpMIBJ4qWa/view?usp=sharing