4ο Ενημερωτικό Σημείωμα Συνεδρίασης ΑΠΥΣΔΕ 28_04_2025
Την Δευτέρα 28 Απριλίου 2025
συνήλθε το ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας κατόπιν προσκλήσεως του προέδρου του Συμβουλίου κυρίου Κόπτση Αλεξάνδρου.
Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν τα εξής:
1ο Θέμα:
Γνωμοδότηση απαλλαγής εκπαιδευτικού από θέση ευθύνης
Εκπαιδευτικός αιτήθηκε να απαλλαγεί από θέση ευθύνης που κατέχει για να μπορέσει να διεκδικήσει θέση ευθύνης.
Ομόφωνα έγινε δεκτή η αίτησή της
2ο Θέμα:
Άδεια άνευ αποδοχών
Νομοθετικό πλαίσιο:
Xορήγηση μακροχρόνιων αδειών σε εκπαιδευτικούς ΕΕΠ-ΕΒΠ
Μέγιστη διάρκεια άδειας άνευ αποδοχών
Διευκρινίσεις επί διατάξεων χορήγησης αδειών
Άδειες εκπαιδευτικών Αθμιας και Βθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικός αιτήθηκε χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών για σοβαρούς προσωπικούς οικογενειακούς λόγους.
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση όπου ανήκει ο εκπαιδευτικός συναίνεσε για τη χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών.
Εγκρίθηκε ομόφωνα η χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών
3ο Θέμα:
Πρόταση μονιμοποίησης εκπαιδευτικού Δ.Ε. με οργανική θέση σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Κεντρικής Μακεδονίας
Η διοίκηση πρότεινε στο ΑΠΥΣΔΕ την μονιμοποίηση εκπαιδευτικού με οργανική θέση σε ΚΕΔΑΣΥ Κεντρικής Μακεδονίας
Η εισήγηση της διοίκησης για το θέμα αυτό ήταν η εξής:
Μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:
α) να έχουν συμπληρώσει δύο (2) έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας (άρ. 62, παρ. 5, του ν. 4589/2019 και άρ. 40, παρ. 1, του ν. 3528/2007)
β) το έργο τους να έχει αξιολογηθεί επιτυχώς κατά την αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, σε όλα τα κατά περίπτωση προβλεπόμενα πεδία (Α1, Α2 ή Β ή Α’ ή Β’) (άρ. 78, παρ. 3 και άρ. 67, παρ. 1, του ν. 4823/2021).
Ο εκπαιδευτικός πληρεί τα κριτήρια και επομένως η πρόταση της Διοίκησης ήταν η μονιμοποίηση αυτού με βάση το ανωτέρω σκεπτικό.
Η τοποθέτησή μου για το θέμα αυτό:
Από το συνδυαστικό περιεχόμενο των διατάξεων που αναφέρονται στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ήτοι των:
Νόμων:
- 3528/2007,
- 4589/2019,
- 4823/2021
και των
Υπουργικών Αποφάσεων:
- 9950/ΓΔ5 Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. Β 388 /27-1-2023),
- 12980/Ε3/ΥΑ (Φ.Ε.Κ. Β 602/8-2-2023)
προκύπτει ότι, προϋπόθεση για την μονιμοποίηση των δοκίμων εκπαιδευτικών, είναι η αξιολόγησή τους κατά τη λήξη της προβλεπόμενης διετούς δοκιμαστικής περιόδου, βάσει της διαδικασίας που διαγράφεται στα άρθρα 66 – 79 του ν. 4823/2021.
Ωστόσο, το ρυθμιστικό περιεχόμενο υλοποίησης της εν λόγω διαδικασίας δεν είχε ολοκληρωθεί προ της εκδόσεως
Α.
της 9950/ΓΔ5 Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. Β 388 /27-1-2023), με την οποία καθορίστηκαν
το πρώτον λεπτομέρειες ουσιώδεις για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας αξιολόγησης,
ειδικότερα δε, προσδιορίστηκαν, μεταξύ άλλων, τα αρμόδια όργανα για τον προγραμματισμό των αξιολογήσεων, το περιεχόμενο των εκθέσεων αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης, καθώς και του Πρακτικού συζήτησης, ενώ διασαφηνίστηκαν ουσιώδεις έννοιες της διαδικασίας, όπως η χρήση τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας, καθώς και το είδος των καταχωρηστέων πληροφοριών που αφορούν στα προσόντα των υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικών .
Β.
της 12980/Ε3/ΥΑ (Φ.Ε.Κ. Β 602/8-2-2023), με την οποία εκπονήθηκε η προβλεπόμενη από το άρθρο 81 του ν. 4823/2021 ειδική ψηφιακή εφαρμογή – πλατφόρμα, δια της οποίας λαμβάνουν χώρα όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες των εμπλεκόμενων στην διαδικασία αξιολόγησης προσώπων.
Γενομένων των ανωτέρω δεκτών, για το διάστημα κατά το οποίο εξέλιπε το ρυθμιστικό πλαίσιο υλοποίησης της διαδικασίας αξιολόγησης, κατά τα προαναφερόμενα, ετύγχαναν εφαρμογής , συμπληρωματικώς, οι διατάξεις του άρθρου 40 παρ. 3 του ν. 3528/2007 περί μονιμοποίησης δοκίμων λόγω συμπλήρωσης διετούς πραγματικής υπηρεσίας
Επομένως:
Όσοι εκπαιδευτικοί είναι διορισμένοι πρό της εκδόσεως των ως άνω Υπουργικών Αποφάσεων περί αξιολόγησης έπρεπε να είχαν μονιμοποιηθεί από τα κατά τόπους υπηρεσιακά συμβούλια βασιζόμενοι στις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 40 του ν. 3528/2007.
Συμφωνώ με την μονιμοποίηση του εκπαιδευτικού που υπηρετεί σε ΚΕΔΑΣΥ της Κεντρικής Μακεδονίας δεχόμενος το ως άνω κατατεθέν από εμένα σκεπτικό για την μονιμοποίησή του που βασίζεται στην υπ’ αριθμ. 1510/2024 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών του Τμήματος Η και όχι το σκεπτικό της εισήγησης της διοίκησης.
Προκαλεί αλγεινή εντύπωση η επιθυμία και η επιβολή εκ μέρους του ΥΠΑΙΘΑ και της Διοίκησης της αναδρομικής ισχύος των διατάξεων του νόμου 4823/2021 που αναφέρονται στην αξιολόγηση και συνεπώς της μονιμοποίησης των συναδέλφων εκπαιδευτικών που έχουν διοριστεί προ του 2021.
Κάτι αντίστοιχο όμως δεν παρατηρήθηκε, δηλαδή στην αναδρομική εφαρμογή των άρθρων 17 και 18 τού Νόμου 5128/2024 ( ΦΕΚ 118 Τεύχος Α΄ 30 Ιουλίου 2024), για τους εκπαιδευτικούς με συγκεκριμένες παθήσεις και ασθένειες, που έχουν διοριστεί πρό του 2023 και αναφέρονται στη δυνατότητα μετάθεσης αυτών δίχως την υποχρεωτικότητα παραμονής επί διετίας στην περιοχή διορισμού τους.
Η ίδια πολιτεία καταστρατηγεί την ισότητα των πολιτών όπως αυτή σαφώς προσδιορίζεται στο Σύνταγμά μας.
4ο Θέμα:
Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών
Νομοθετικό Πλαίσιο
Άρθρο 9 παράγραφος 3:
3.
α. Κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά έξι (6) Μ.Κ..
β. Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο. Επί της απόφασης αυτής δύναται να ασκηθεί ένσταση η οποία εξετάζεται από ειδική επιτροπή του Α.Σ.Ε.Π., η οποία συστήνεται με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.
γ. Οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης εξελίσσονται στα Μ.Κ. της κατηγορίας που ανήκουν με εισαγωγικό το Μ.Κ. 6. Στην περίπτωση αυτών που αποφοίτησαν με άριστα αναγνωρίζεται ένα (1) επιπλέον έτος για τη μισθολογική τους εξέλιξη.
δ. Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περιπτώσεων α’ και γ’, οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών.
Νόμος 4369/2016
Άρθρο 25
Βαθμολογική διάρθρωση θέσεων
- 1. Το άρθρο 80 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 82
Χρόνος προαγωγής
- …
Αν ο υπάλληλος κατέχει μεταπτυχιακό και διδακτορικό δίπλωμα, η κατά τα ανωτέρω μείωση του χρόνου αφορά μόνο το διδακτορικό δίπλωμα. Σε περίπτωση κατοχής περισσότερων του ενός μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, ο χρόνος που απαιτείται για τη βαθμολογική εξέλιξη μειώνεται κατά ένα (1) έτος για κάθε τίτλο πέραν του ενός.
Αν ο υπάλληλος κατέχει μεταπτυχιακό και διδακτορικό δίπλωμα, η κατά τα ανωτέρω μείωση του χρόνου αφορά μόνο το διδακτορικό δίπλωμα. Σε περίπτωση κατοχής περισσότερων του ενός μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, ο χρόνος που απαιτείται για τη βαθμολογική εξέλιξη μειώνεται κατά ένα (1) έτος για κάθε τίτλο πέραν του ενός.
ΠΔ 1/2003
Άρθρο 16
Αρμοδιότητες ΑΠΥΣΔΕ
- Γνωμοδοτούν για τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των προϊσταμένων γραφείων ΤΕΕ και γραφείων φυσικής αγωγής και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων με το αντικείμενο της απασχόλησής τους.
Εκπαιδευτικός τακτικό μέλος Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) με αίτησή της αιτήθηκε να της αναγνωριστεί η συνάφεια μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.
Με την αίτησή της κατέθεσε και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Το συμβούλιο ομόφωνα γνωμοδότησε θετικά για την αναγνώριση της συνάφειας του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών της εκπαιδευτικού.
Η αναγνώριση της συνάφειας του κατατεθέντος δεύτερου μεταπτυχιακού διπλώματος σπουδών δεν επιφέρει περαιτέρω προωθημένη μισθολογική εξέλιξη παρά μόνο βαθμολογική.
Στην εκπαιδευτικό έχει ήδη αναγνωριστεί η συνάφεια πρώτου μεταπτυχιακού τίτλου βάσει του οποίου έχει λάβει την προωθημένη μισθολογική εξέλιξη
5ο Θέμα:
Απόδοση Δεύτερης Ειδικότητας
Συνολικά υπεβλήθησαν τρεις (3) αιτήσεις εκπαιδευτικών για να τους αποδοθεί δεύτερη ειδικότητα.
Οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών, για απόδοση της δεύτερης ειδικότητας, είχαν συνημμένα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να τις υποστηρίξουν.
Στον πίνακα που ακολουθεί αποτυπώνονται οι δεύτερες ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους έχουν αποδοθεί καθώς και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ανήκουν οργανικά.
ΠΥΣΔΕ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ |
ΚΥΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΛΕΚΤΙΚΟ ΚΥΡΙΑΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ | ΑΙΤΟΥΜΕΝΗ 2η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΛΕΚΤΙΚΟ ΑΙΤΟΥΜΕΝΗΣ 2ης ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ |
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | ΠΕ 11 | Φυσικής Αγωγής | ΠΕ 78 | Κοινωνικών Επιστημών |
ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | ΠΕ 83 | Ηλεκτρολόγων | ΠΕ 86 | Πληροφορικής |
ΠΕΛΛΑΣ | ΠΕ 03 | Μαθηματικοί | ΠΕ 80 | Οικονομίας |
Η χορήγηση δεύτερης ειδικότητας εδράζεται στην νομοθεσία που βρίσκεται στον υπερσύνδεσμο:
Προϋποθέσεις αναγνώρισης δεύτερης ειδικότητας εκπαιδευτικών
4ο Ενημερωτικό Σημείωμα Συνεδρίασης ΑΠΥΣΔΕ 28_04_2025