5ο Ενημερωτικό Σημείωμα Συνεδρίασης ΑΠΥΣΔΕ 14_05_2024
Την Τρίτη 14 Μαΐου 2024 συνήλθε το ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας κατόπιν προσκλήσεως του προέδρου του Συμβουλίου κυρίου Κόπτση Αλεξάνδρου.
Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν τα εξής:
1ο Θέμα:
Γνωμοδότηση απαλλαγής εκπαιδευτικών από θέση Υποδιευθυντή Σχολικών Μονάδων
Εκπαιδευτικός που έχει επιλεγεί ως υποδιευθύντρια σε σχολική μονάδα υπέβαλλε αίτηση απαλλαγής από τα καθήκοντα της υποδιευθύντριας λόγω μετάθεσής της και υποβολή αίτησης απόσπασης σε φορέα του ΥΠΑΙΘΑ.
Η εκπαιδευτικός κατέχει θέση στελέχους με θητεία που λήγει στις 31-07-2027, γεγονός που συνιστά κώλυμα απόσπασης, σύμφωνα με την παρ. 2 του Κεφαλαίου Β΄ της υπ’ αριθμ. 34882/E2/04-04-2024 (ΑΔΑ: ΡΟΣΤ46ΝΚΠΔ-ΛΓ1) εγκυκλίου αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.
Καθώς οδεύουμε στη λήξη του διδακτικού έτους όπου η προετοιμασία – οργάνωση για τη διενέργεια των ενδοσχολικών και πανελλαδικών εξετάσεων κορυφώνεται, τα στελέχη εκπαίδευσης έχουν ουσιώδη – ουσιαστικό και καίριο ρόλο σε αυτή.
Το Συμβούλιο βασιζόμενο στα ανωτέρω αποφάσισε ομόφωνα την απαλλαγή της εκπαιδευτικού από τα καθήκοντα της Υποδιευθύντριας με τη λήξη του τρέχοντος διδακτικού έτους, ώστε:
- να μη διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας ενόψει τη λήξης των μαθημάτων, της διενέργειας εξετάσεων και της έκδοσης αποτελεσμάτων.
- να αρθεί το κώλυμα για την υποβολή αίτησης απόσπασης λόγω κατοχής θέσης με θητεία που λήγει μετά τις 31-08-2024.
Η εγκύκλιος αναφέρει αυτολεξεί τα εξής:
2.ΔΙΚΑΙΩΜΑ – ΚΩΛΥΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ
Δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με εξαίρεση αιτήσεις εκπαιδευτικών που εμπίπτουν στις παρακάτω περιπτώσεις οι οποίες δεν θα γίνονται δεκτές, ως εξής:
α) Είναι εκπαιδευτικοί μουσικής παιδείας κλάδου ΠΕ79.01 (πρώην 16.02) ή ΤΕ16, οι οποίοι έχουν διοριστεί και τοποθετηθεί αποκλειστικά σε Μουσικά Σχολεία από το 2006 και μετέπειτα, βάσει συγκεκριμένων ΦΕΚ διορισμού. Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί μπορούν να υποβάλουν αίτηση απόσπασης μόνο για Μουσικά Σχολεία, καθώς και σε υπηρεσίες και φορείς.
β) Είναι στελέχη της εκπαίδευσης και η θητεία τους λήγει κανονικά ή με παράταση μετά τις 31-08-2024.
γ) Έχουν αποσπαστεί με θητεία, όπως: Υπεύθυνοι Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού και Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών, μέλη των παιδαγωγικών ομάδων των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία κ.α. και η θητεία αυτή δεν λήγει έως τις 31-08-2024.
δ) Έχουν αποσπαστεί και η απόσπαση αυτή δεν λήγει έως τις 31-08-2024.
ε) Για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς των διατάξεων της παρ. 5α του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α΄13), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 42 του ν. 4722/2020 (Α΄177) ισχύουν τα ακόλουθα:
- Όσοι διορίστηκαν πριν την 01-09-2022 δύνανται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης ανεξαρτήτως αν έχουν υπηρετήσει τα δύο (2) σχολικά έτη που προβλέπει ο ν. 4722/2020. Σ’ αυτούς συμπεριλαμβάνονται και όσοι διορίστηκαν εντός του μηνός Σεπτεμβρίου.
- Όσοι διορίστηκαν μετά την 01-09-2022 δύνανται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ μόνο εφόσον ενταχθούν στις κατ’ εξαίρεση περιπτώσεις απόσπασης του άρθρου 42 του ν. 4722/2020.
- Οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που δεν έχουν υπηρετήσει πέντε (5) έτη από το διορισμό τους σε μονάδες Ε.Α.Ε., δύνανται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ αποκλειστικά στην Ειδική Αγωγή. Επισημαίνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71 δεν δύνανται να αποσπαστούν στη Γενική Εκπαίδευση.
- Οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 (πρώην 02) ή ΤΕ16, οι οποίοι έχουν διοριστεί και τοποθετηθεί αποκλειστικά σε Μουσικά Σχολεία δύνανται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης μόνο για τα Σχολεία αυτά και πριν την πάροδο της υποχρεωτικής διετίας εφόσον ενταχθούν στις κατ’ εξαίρεση περιπτώσεις απόσπασης της ανωτέρω διάταξης (βλ. Κεφ. Ε΄-Αποσπάσεις εκπ/κών Δ.Ε. σε Μουσικά Σχολεία).
στ) Αποσπάστηκαν ή μετατάχθηκαν μέσω ΕΣΚ, δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή ανακλήθηκε κατόπιν αιτήσεώς τους η εν λόγω απόσπαση/μετάταξη, και δεν έχουν παρέλθει δύο (2) έτη από το πέρας της αποκλειστικής προθεσμίας ανάληψης ή από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ανάκλησης, με εξαίρεση τους λόγους υγείας της παρ. 5 του άρθρου 7 του ν. 4440/2016 (Α΄224) [άρθρο 27, παρ. 4, ν. 4807/2021 (Α΄96)]. Επισημαίνεται ότι τυχόν αιτήσεις εκπαιδευτικών που υποβλήθηκαν ενώ εμπίπτουν στις παραπάνω περιπτώσεις θα πρέπει οπωσδήποτε να απενεργοποιηθούν από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προκειμένου να μην εξεταστούν.
2ο Θέμα:
Απόδοση Δεύτερης Ειδικότητας
Συνολικά υπεβλήθησαν δύο (2) αιτήσεις εκπαιδευτικών για να τους αποδοθεί δεύτερη ειδικότητα.
Οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών, για απόδοση της δεύτερης ειδικότητας, είχαν συνημμένα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να τις υποστηρίξουν και τους αποδόθηκε η δεύτερη ειδικότητα.
Στον πίνακα που ακολουθεί αποτυπώνονται οι δεύτερες ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους έχουν αποδοθεί καθώς και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ανήκουν οργανικά.
ΠΥΣΔΕ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ | ΚΥΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΛΕΚΤΙΚΟ ΚΥΡΙΑΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ | ΑΙΤΟΥΜΕΝΗ 2η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΛΕΚΤΙΚΟ ΑΙΤΟΥΜΕΝΗΣ 2ης ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ |
ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | ΠΕ 78 | Κοινωνικών Επιστημών | ΠΕ 02 | Φιλολόγων |
ΠΙΕΡΙΑΣ | ΤΕ 16 | Μουσικής Μη Ανωτάτων Ιδρυμάτων | ΠΕ 88.02 | Γεωπονίας -Φυτικής Παραγωγής |
Η χορήγηση δεύτερης ειδικότητας εδράζεται στην νομοθεσία που βρίσκεται στον υπερσύνδεσμο:
Προϋποθέσεις αναγνώρισης δεύτερης ειδικότητας εκπαιδευτικών
3ο Θέμα:
Πρόταση απόσπασης εκπαιδευτικών:
- Σε Διευθύνσεις Δ.Ε.
- Στην Π.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας,
- Στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Κεντρικής Μακεδονίας
- Σε Θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων
• Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Οι υποβληθείσες αιτήσεις απόσπασης εκπαιδευτικών ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποτυπώνονται στον παρακάτω πίνακα:
α/α | Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης | Πλήθος Υποβληθέντων Αιτήσεων Εκπαιδευτικών |
1 | Αν. Θεσσαλονίκης | Πέντε (5) |
2 | Δυτ. Θεσσαλονίκης | Δεκαεννέα (19) |
3 | Ημαθίας | Μία (1) |
4 | Κιλκισίου | Τρεις (3) |
5 | Πέλλας | Πέντε (5) |
6 | Πιερίας | Δεκατρείς (13) |
7 | Σερρών | Έξι (6) |
8 | Χαλκιδικής | Τέσσερεις (4) |
•Περιφερειακή Διεύθυνση Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
Οι υποβληθείσες αιτήσεις απόσπασης εκπαιδευτικών στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας ανέρχονται στις δεκαπέντε (15).
Ο Πρόεδρος του Υπηρεσιακού Συμβουλίου ενημέρωσε τα μέλη αυτού, για τις προτάσεις των οικείων Διευθυντών Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την κατάταξη των αιτούντων απόσπαση.
Ο έτερος αιρετός καταψήφισε όλες τις προτάσεις κατάταξης των Διευθυντών Διευθύνσεων.
Επ’ αυτού τοποθετήθηκα ως εξής:
«Διαχρονικά με όλες τις πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας και όλες τις διοικήσεις Διεύθυνσης Εκπαίδευσης – Περιφερειακών Διευθύνσεων ο τρόπος κατάταξης των αιτούντων απόσπαση σε φορείς ήτοι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Διευθύνσεις παραμένει ο ίδιος.
Δηλαδή ακολουθείται εν πολλοίς ή εν όλω η πρόταση εκάστου Διευθυντή Εκπαίδευσης καθώς και του Περιφερειακού Διευθυντή.
Όποτε επιθυμεί μέλος του συμβουλίου μπορεί να ζητήσει τον λόγο να εκφράσει την αντίθεσή του στην προτεινόμενη κατάταξη και να προτείνει δική του κατάταξη και η άποψή του να καταγραφεί.
Όπως υπάρχουν τα μόρια για την απόσπαση από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ που καθιερώθηκαν επί υπουργίας Διαμαντοπούλου πρέπει να θεσμοθετηθεί αντίστοιχη μοριοδότηση για αποσπάσεις σε φορείς συνεκτιμώντας και κοινωνικά κριτήρια και θέματα που γνωρίζουν οι εκάστοτε Διευθυντές Εκπαίδευσης και επιβάλλεται να γίνονται κοινωνοί αυτών τα υπηρεσιακά συμβούλια.
Τέλος στις περιπτώσεις όπου υπάρχει ένας μόνον υποψήφιος, όπως συμβαίνει στη ΔΔΕ Ημαθίας είναι δυνατόν να καταψηφίζουμε την εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης;
Είναι παράλογο δίχως κανένα έρεισμα εκ μέρους μας.
Η στείρα άρνηση απλά για την άρνηση δίχως την κατάθεση άλλης βιώσιμης πρότασης είναι πέρα και έξω της κοινής αντικειμενικής λογικής και με βρίσκει αντίθετο.
Η παρουσία μας στα Υπηρεσιακά συμβούλια είναι καίριας σημασίας και δεν μπορεί να εκχωρούμε τα δικαιώματα μας με άρνηση εξ αρχής χωρίς πρόταση και να επιλέγουμε το πότε και πώς θα συμμετέχουμε δίχως επαναλαμβάνω να καταθέτουμε προτάσεις που μπορούν να υλοποιηθούν.»
• ΚΕΔΑΣΥ
Οι υποβληθείσες αιτήσεις απόσπασης εκπαιδευτικών ανά ΚΕΔΑΣΥ της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας αποτυπώνονται στον παρακάτω πίνακα:
α/α | ΚΕΔΑΣΥ | Πλήθος Υποβληθέντων Αιτήσεων Εκπαιδευτικών |
1 | 1ο Α΄ Θεσσαλονίκης | Μία (1) |
2 | 2ο Α΄ Θεσσαλονίκης | Μία (1) |
3 | 2ο Β΄ Θεσσαλονίκης | Μία (1) |
4 | Κιλκισίου | Μία (1) |
•Θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων
Τα προσόντα των υποψηφίων για τις θέσεις αυτές προσδιορίζονται με το υπ΄αριθμ. 34880/E2/04-04-2024 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ και συγκεκριμένα στην παράγραφο II του Κεφαλαίου Β.
Αναλυτικά η παράγραφος II
ΙΙ. ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΣΕΠ
Μόνιμοι εκπαιδευτικοί επιλέγονται σε θέση ΣΕΠ εφόσον έχουν ένα τουλάχιστον από τα κάτωθι
προσόντα με την ακόλουθη ιεράρχηση:
α) εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε Διαπολιτισμικά Σχολεία, Τάξεις Υποδοχής, Φροντιστηριακά Τμήματα, Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας του εξωτερικού και άλλες αντισταθμιστικές δομές
β) προϋπηρεσία σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας
γ) μεταπτυχιακές σπουδές (Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών/Διδακτορικό) σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
δ) εθελοντική συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί με ένα τουλάχιστο από τα ως άνω προσόντα, επιλέγονται σε θέση ΣΕΠ μόνιμοι εκπαιδευτικοί μετά από αίτησή τους.
Για τις θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων υπεβλήθησαν Είκοσι Πέντε (25) αιτήσεις.
Εκ των Είκοσι Πέντε (25) υποψηφίων εκπαιδευτικών:
- Τέσσερεις (4) υποψήφιοι ανήρτησαν δικαιολογητικά προϋπηρεσίας και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας
- Οκτώ (8) υποψήφιοι ανήρτησαν δικαιολογητικά προϋπηρεσίας σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας.
- Δύο (2) υποψήφιοι ανήρτησαν δικαιολογητικά προϋπηρεσίας σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας και εθελοντικής συμμετοχής σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.
- Μία (1) υποψήφια ανήρτησε δικαιολογητικά προϋπηρεσίας σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας και διδακτορικό στη διαπολιτισμική εκπαίδευση
- Μία (1) υποψήφια ανήρτησε δικαιολογητικά προϋπηρεσίας εθελοντικής συμμετοχής σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.
- Εννέα (9) υποψήφιοι δεν ανήρτησαν δικαιολογητικά προϋπηρεσίας: είτε Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, είτε Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας, είτε εθελοντικής συμμετοχής σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.
- Τρείς (3) υποψήφιοι δήλωσαν ότι έχουν προσόντα αλλά δεν ανήρτησαν κανένα δικαιολογητικό που να αποδεικνύει τα δηλωθέντα
Οι ανωτέρω υποψήφιοι διεκδικούσαν θέση Συντονιστών Εκπαίδευσης για τις εξής περιοχές:
Ελεγχόμενες Δομές Προσωρινής Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο (Ε.Δ.Π.Φ.Α.Α.)
- Αλεξάνδρειας Ημαθείας
- Βαγιοχωρίου
- Βέροιας
- Διαβατών
- Κλειδί Σιντικής
- Λαγκαδικιών
- Σερρών
Δομές Αστικού Ιστού
- Δομές Αστικού Ιστού Ανατολικής Θεσσαλονίκης
- Δομές Αστικού Ιστού Δυτικής Θεσσαλονίκης
- Δομές Αστικού Ιστού Πιερίας
Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.)
- Διαβατών