Αίτημα ανακοίνωσης αποτελεσμάτων εκλογών Αιρετών 2024 που εστάλη, την 7η Νοεμβρίου, από τον Αιρετό Παπαχρήστου Βασίλειο προς το ΥΠΑΙΘΑ για την απαράδεκτη καθυστέρηση ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων της ανάδειξης αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Ακολουθεί η επιστολή:
ΠΡΟΣ
- Αυτοτελές Τμήμα Στελεχών Εκπαίδευσης Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης υπόψη κυρίου Λιαμπότη
- Γενικό Γραμματέα ΥΠΑΙΘΑ κύριο Κατσαρό
- Γραφείο Υπουργού Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κύριο Πιερρακάκη
Σύμφωνα με:
- Την υπ’ αριθμ. Φ.350/54/147139/Ε3/29-10-2020 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 4758 Τεύχος Β 29 Οκτωβρίου 2020)
- Την υπ’ αριθμ. Φ.350/96/119742/Ε3 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5131 Τεύχος Β 1 Οκτωβρίου 2022)
- Την υπ’ αριθμ. Φ.350/36/109903/E3 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 5458 Τεύχος Β 1 Οκτωβρίου 2024)
- Την υπ’ αριθμ. Φ.350/42/118414/E3 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 5652 Τεύχος Β 10 Οκτωβρίου 2024)
- Την υπ’ αριθμ. Φ.350/38/116813/E3/7-10-2024 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ
- Το ΠΔ 1/2003
διενεργήθησαν οι εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια.
- Το Άρθρο 6 της υπ’ αριθμ. Φ.350/96/119742/Ε3 ΚΥΑ έχει τίτλο:
Πέρας εκλογικής Διαδικασίας – Πρακτικά – Πίνακες Αποτελεσμάτων
Αναφέρει τα εξής:
«6. Τα αποτελέσματα των εκλογών αποστέλλονται την ίδια ημέρα ηλεκτρονικά και τα πρακτικά εντός δύο ημερών επίσης ηλεκτρονικά, ψηφιακά υπογεγραμμένα, στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στις αντίστοιχες αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων μέσω των Διευθυντών των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.»
- Το άρθρο 7 της ως άνω ΚΥΑ έχει τίτλο:
Ενστάσεις – Κύρωση Αποτελεσμάτων –Διορισμός αιρετών μελών
«Για ενστάσεις κατά του κύρους των εκλογών, για τις διαδικασίες κύρωσης των αποτελεσμάτων και για τον διορισμό των αιρετών μελών, ισχύουν τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 29, 30, 31, 43, 44 και 45 του π.δ. 1/2003.»
Με βάση τα ανωτέρω τα αποτελέσματα των εκλογών είναι γνωστά στη διοίκηση.
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως υποψήφιοι στην εκλογική αυτή διαδικασία είναι η άρνηση της διοίκησης να μας δώσει τα αποτελέσματα ήτοι:
α) Τον αριθμό των εγγεγραμμένων εκλογέων,
β) Τον αριθμό των ψηφισάντων,
γ) Τον αριθμό των εγκύρων ψηφοδελτίων,
δ) Τον αριθμό των ψηφοδελτίων που έλαβα κάθε παράταξη
ε)Τον αριθμό των ψήφων που έλαβε κάθε υποψήφιος, κάθε παράταξης
Και το επιχείρημα που αντιτείνει η διοίκηση στο εύλογο αίτημά μου είναι ότι δεν έχουν κυρωθεί τα αποτελέσματα από τον υπουργό.
Αν ανατρέξουμε σε όλα τα ανωτέρω μνημονευθέντα (ΚΥΑ, ΥΑ, Π.Δ., Εγκύκλιοι) πουθενά δεν συνδέεται η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων με την κύρωση των αποτελεσμάτων.
Το άρθρο 30 του ΠΔ 1/2003 έχει τίτλο: Κύρωση των αποτελεσμάτων των εκλογών αναφέρει τα εξής:
«Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που στηρίζεται στις πράξεις των εφορευτικών επιτροπών και στις αποφάσεις με τις οποίες εκδικάστηκαν οι ενστάσεις, κυρώνονται τα αποτελέσματα των εκλογών.»
Πού βασίζεται η άρνηση της διοίκησης να δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματα των εκλογών πρίν την κύρωση των αποτελεσμάτων των εκλογών;
Ως εκπαιδευτικός, ως Έλλην Πολίτης, ως επισφράγιση της δημοκρατίας, της διαφάνειας και της εκλογικής διαδικασίας θεωρώ αυτονόητο δικαίωμά μου όπως και όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας στην Ελληνική Επικράτεια να γνωρίζουν αναλυτικά αυτά που αναγράφονται στην παράγραφο 5 του άρθρου 6 της υπ’ αριθμ. Φ.350/96/119742/Ε3 ΚΥΑ.
«5. Η Εφορευτική Επιτροπή για την καταμέτρηση των ψήφων τηρεί πρακτικό καταμέτρησης ψήφων. Στο πρακτικό αυτό, εκτός από τα συνήθη στοιχεία, αναγράφονται κατ’ ελάχιστον και χωριστά ανά Υπηρεσιακό Συμβούλιο:
α) ο αριθμός των εγγεγραμμένων εκλογέων,
β) ο αριθμός των ψηφισάντων,
γ) ο αριθμός των εγκύρων ψηφοδελτίων,
δ) ο αριθμός των ψήφων που έλαβε κάθε υποψήφιος,
ε) τυχόν προβλήματα που ανέκυψαν και ο τρόπος επίλυσης αυτών
στ) οι τυχόν ενστάσεις επί της καταμέτρησης των ψήφων και
ζ) οι αποφάσεις της Εφορευτικής Επιτροπής.
Στο πρακτικό αυτό καταγράφονται, επίσης, παρατηρήσεις για την τήρηση και την ομαλή έκβαση της εκλογικής διαδικασίας. Τέλος, στο πρακτικό εκλογής αναγράφονται ο συνολικός αριθμός έγκυρων ψήφων που έλαβε κάθε υποψήφιος καθώς και η τελική κατάταξη των υποψηφίων.
Τα πρακτικά υπογράφονται από τα μέλη κάθε Εφορευτικής Επιτροπής.
Ειδικότερα για την καταμέτρηση των ψήφων που έλαβαν οι ανεξάρτητοι υποψήφιοι, θα ληφθεί υπόψη ο αριθμός των ψήφων που έλαβε ο συνδυασμός του ανεξάρτητου υποψηφίου. Τυχόν λευκές ψήφοι προσμετρώνται ως άκυρες. »
Και τούτο συνάδει και συμβαδίζει με τον τρόπο διεξαγωγής των εκλογών για την ανάδειξη:
- Ελλήνων Βουλευτών
- Ευρωβουλευτών
- Δημοτικών συμβούλων
- Περιφερειακών Συμβούλων
Όταν διενεργούνται εθνικές εκλογές, ευρωεκλογές, εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν ανακοινώνονται και δημοσιοποιούνται σε πραγματικό χρόνο τα αποτελέσματα των εκλογών;
Περιμένουμε την κύρωση των αποτελεσμάτων από το Υπουργείο Εσωτερικών;
Περιμένουμε την εκδίκαση πρώτα των ενστάσεων και μετά ανακοινώνονται τα αποτελέσματα;
Ή δεν ανακοινώνονται τα αποτελέσματα διότι αποτελούν προσωπικά δεδομένα;
Προφανέστατα δεν ισχύει κάτι τέτοιο.
Ανακοινώνονται πάραυτα τα αποτελέσματα πριν των ενστάσεων και πρίν της κύρωσης των αποτελεσμάτων από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Ανακοινώνονται πάραυτα ο αριθμός των ψηφοδελτίων των πολιτικών παρατάξεων και όταν υπάρχει εικόνα και η σταυροδοσία εκάστου υποψηφίου.
Οι ως άνω εκλογές γίνονται βάσει του Ν. 3231/2004 και το τελευταίο Π.Δ. 26/2012.
Η δε παράγραφος 5 του άρθρου 94Α του ΠΔ 26/2012 αναφέρει τα εξής:
«5. Για την ενημέρωση της κοινής γνώμης για την πορεία της εκλογικής διαδικασίας, κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, οι δικαστικοί αντιπρόσωποι οφείλουν να μεταδίδουν στο Υπουργείο Εσωτερικών τον αριθμό των ψηφισάντων σε τακτά χρονικά διαστήματα.»
Βλέπουμε ότι μέλημα ουσιαστικό εκ μέρους της ευνομούμενης δημοκρατικής πολιτείας είναι η ενημέρωση της κοινής γνώμης κατά τη διαδικασία των εθνικών εκλογών, των ευρωεκλογών και των εκλογών της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Και βεβαίως τα ανωτέρω δεν αποτελούν προσωπικά δεδομένα.
Όταν κάποιος εκτίθεται δημοσία σε οποιαδήποτε εκλογική διαδικασία δεν αποτελούν προσωπικά δεδομένα τόσο το πλήθος των σταυρών που έλαβε ο ίδιος όσο και το πλήθος των ψηφοδελτίων που έλαβε η παράταξη με την οποία κατήλθε υποψήφιος.
Δεν έχουμε ακούσει τέτοιο είδους επιχείρημα κατά τη διαδικασία βουλευτικών, ευρωεκλογών και εκλογών για την ανάδειξη αιρετών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Με βάση τα ανωτέρω ζητώ να ανακοινωθούν τώρα τα αποτελέσματα των εκλογών για την ανάδειξη των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια.
Ποιος φοβάται τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων;
Που βασίζεται η άρνηση δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων;
Γιατί πρέπει να ασχολούμαστε με αιτήσεις για τα αυτονόητα;
Και αντιπαραβάλλοντας με την εκλογική διαδικασία ανάδειξης βουλευτών, ευρωβουλευτών, δημοτικών συμβούλων, περιφερειακών συμβούλων γνωρίζουμε σε λιγότερο χρονικό διάστημα από ότι για τους αιρετούς στα υπηρεσιακά συμβούλια τις ψήφους κάθε κόμματος αλλά και τις ψήφους κάθε υποψηφίου, δίχως να αναμένουμε την κύρωση των αποτελεσμάτων από τα κατά τόπους πρωτοδικεία.
Εφόσον λοιπόν ενημερώνεται η κοινή γνώμη με μετάδοση των αποτελεσμάτων συνάγεται ότι τα αποτελέσματα είναι δημόσια. Οποιοσδήποτε μπορεί να τα ζητήσει όχι μόνον ο υποψήφιος. Άλλωστε ενστάσεις μπορούν να υποβληθούν και από οποιονδήποτε εκλογέα, γραμμένο στον εκλογικό κατάλογο. Άρα όλοι μπορούν να ζητήσουν ενημέρωση για το αποτέλεσμα.
Παρακαλώ πολύ να προβείτε τώρα στην ενημέρωση ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας για τα αποτελέσματα των εκλογών για την ανάδειξη των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια
Αναμένω την απάντησή σας
Αίτημα ανακοίνωσης αποτελεσμάτων εκλογών Αιρετών 2024
Σέρρες 7 Νοεμβρίου 2024
Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας
Αίτημα ανακοίνωσης αποτελεσμάτων εκλογών Αιρετών 2024 που εστάλη, την 7η Νοεμβρίου, από τον Αιρετό Παπαχρήστου Βασίλειο προς το ΥΠΑΙΘΑ για την απαράδεκτη καθυστέρηση ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων της ανάδειξης αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια .