4ο Ενημερωτικό Σημείωμα Συνεδρίασης ΑΠΥΣΔΕ

4ο Ενημερωτικό Σημείωμα Συνεδρίασης ΑΠΥΣΔΕ

Τη Δευτέρα 29 Μαΐου 2023 συνήλθε το ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας κατόπιν προσκλήσεως του προέδρου του, κυρίου Μπαχαράκη Θωμά.

 

Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε στο κτίριο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Συμμετείχαν όλα τα τακτικά μέλη του ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας.

Από τα πέντε μέλη το ένα μέλος συμμετείχε μέσω τηλεδιάσκεψης.

 

Τη σύνθεση του ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας μπορείτε να τη βρείτε στον υπερσύνδεσμο:

 

Συγκρότηση Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας

 

Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν τα εξής:

 

1ο Θέμα:

Χορήγηση άδειας άσκησης Ιδιωτικού Έργου επ’ αμοιβή

 Η εκπαιδευτικός που αιτήθηκε άδεια άσκησης Ιδιωτικού έργου επ’ αμοιβή είναι αποσπασμένη στην Π.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας.

 

Η νομοθεσία που διέπει τη χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου επ’ αμοιβή:

  • Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή σε εκπαιδευτικούς χορηγείται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του Ν.3528/2007 (ΦΕΚ 26, Α΄), εφόσον συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης και δεν παρεμποδίζει την ομαλή εκτέλεση της υπηρεσίας τους.
  • Σύμφωνα με τα με αρ. πρωτ. 20719/Ε1/07-02-2018 και 180397/Ε3/25-10-2018 έγγραφα του ΥΠ.ΠΑΙ.Θ., σε αποσπασμένους εκπαιδευτικούς αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο για να κρίνει εάν το έργο συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης τους και δεν παρεμποδίζει την ομαλή εκτέλεση της υπηρεσίας τους, θα πρέπει να είναι το υπηρεσιακό συμβούλιο της θέσης απόσπασης.

 

Το Συμβούλιο αφού έλαβε υπόψιν του:

α) την εμπρόθεσμη υποβολή της αίτησης και

β) ότι το ιδιωτικό έργο δεν παρακωλύει την άσκηση των υπηρεσιακών της καθηκόντων, δεδομένου ότι διεξάγεται εκτός του εργασιακού της ωραρίου, σύμφωνα με την βεβαίωση του Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,

Γνωμοδότησε θετικά για την χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή στην εκπαιδευτικό

Εγκύκλιοι περί των ωρών που μπορούν να χορηγηθούν σε εκπαιδευτικό για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου επ’ αμοιβή:

 

  1. Υπουργείου Εσωτερικών:

Εγκύκλιος Υπουργείου Εσωτερικών Άδεια Ιδιωτικού έργου

 

  1. Υπουργείου Παιδείας:

·         Διευκρινίσεις Άδειας Ιδιωτικού έργου

 

·         ΔΙΕΚ Εκπαιδευτές Ανώτατο όριο ωρών Διδασκαλίας



2ο Θέμα:

Πρόταση απόσπασης εκπαιδευτικών:

  • Σε Διευθύνσεις Δ.Ε.
  • Στην Π.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας,
  • Στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Κεντρικής Μακεδονίας
  • Σε Θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων

 

  • Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Οι υποβληθείσες αιτήσεις απόσπασης εκπαιδευτικών ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποτυπώνονται στον παρακάτω πίνακα:

 

 

α/α Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πλήθος Αιτήσεων Εκπαιδευτικών Αιτούντων Απόσπαση
1 Αν. Θεσσαλονίκης Τέσσερεις (4) εκ των οποίων μία (1) δεν πληρεί τις προϋποθέσεις για να αποσπαστεί
2 Δυτ. Θεσσαλονίκης Είκοσι μία (21)
3 Ημαθίας Μία (1)
4 Κιλκισίου Τρεις (3)
5 Πέλλας Τέσσερεις (4)
6 Πιερίας Επτά (7)
7 Σερρών Πέντε (5)
8 Χαλκιδικής Τέσσερεις (4)

 

  • Περιφερειακή Διεύθυνση Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

Οι υποβληθείσες αιτήσεις απόσπασης εκπαιδευτικών στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας ανέρχονται στις δεκαοκτώ (18) εκ των οποίων μία (1) αίτηση δεν πληρεί τις προϋποθέσεις για να αποσπαστεί.

Το κώλυμα των δύο περιπτώσεων – αιτούντων εκπαιδευτικών – για απόσπαση οφείλεται στη μη συμπλήρωση πενταετίας σε ΣΜΕΑΕ μετά το διορισμό τους.

Ο Πρόεδρος του Υπηρεσιακού Συμβουλίου ενημέρωσε τα μέλη αυτού, για τις προτάσεις των οικείων Διευθυντών Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την κατάταξη των αιτούντων απόσπαση.

Ο έτερος αιρετός καταψήφισε όλες τις προτάσεις κατάταξης των Διευθυντών Διευθύνσεων.

 

Επ’ αυτού τοποθετήθηκα ως εξής:

«Διαχρονικά με όλες τις πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας και όλες τις διοικήσεις Διεύθυνσης Εκπαίδευσης – Περιφερειακών Διευθύνσεων ο τρόπος κατάταξης των αιτούντων απόσπαση σε φορείς ήτοι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Διευθύνσεις παραμένει ο ίδιος.

Δηλαδή ακολουθείται εν πολλοίς ή εν όλω η πρόταση εκάστου Διευθυντή Εκπαίδευσης καθώς και του Περιφερειακού Διευθυντή.

Όποτε επιθυμεί μέλος του συμβουλίου μπορεί να ζητήσει τον λόγο να εκφράσει την αντίθεσή του στην προτεινόμενη κατάταξη και να προτείνει δική του κατάταξη και η άποψή του να καταγραφεί.

Όπως υπάρχουν τα μόρια για την απόσπαση από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ που καθιερώθηκαν επί υπουργίας Διαμαντοπούλου πρέπει να θεσμοθετηθεί αντίστοιχη μοριοδότηση για αποσπάσεις σε φορείς συνεκτιμώντας και κοινωνικά κριτήρια και θέματα που γνωρίζουν οι εκάστοτε Διευθυντές Εκπαίδευσης και επιβάλλεται να γίνονται κοινωνοί αυτών τα υπηρεσιακά συμβούλια.

Τέλος στις περιπτώσεις όπου υπάρχει ένας μόνον υποψήφιος, όπως συμβαίνει στη ΔΔΕ Ημαθίας είναι δυνατόν να καταψηφίζουμε την εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης;

Είναι παράλογο δίχως κανένα έρεισμα εκ μέρους μας.

Η στείρα άρνηση απλά για την άρνηση δίχως την κατάθεση άλλης βιώσιμης πρότασης είναι πέρα και έξω της κοινής αντικειμενικής λογικής και με βρίσκει αντίθετο.

Η παρουσία μας στα Υπηρεσιακά συμβούλια είναι καίριας σημασίας και δεν μπορεί να εκχωρούμε τα δικαιώματα μας με άρνηση εξ αρχής χωρίς πρόταση και να επιλέγουμε το πότε και πώς θα συμμετέχουμε δίχως επαναλαμβάνω να καταθέτουμε προτάσεις που μπορούν να υλοποιηθούν.»

 

  • ΚΕΔΑΣΥ

Υπήρχε μία μόνον αίτηση εκπαιδευτικού για να αποσπαστεί στο ΚΕΔΑΣΥ Κιλκισίου για άσκηση διοικητικού έργου. Καμία άλλη αίτηση δεν υποβλήθηκε για απόσπαση σε ΚΕΔΑΣΥ της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

 

  • Θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων

 

Τα προσόντα των υποψηφίων για τις θέσεις αυτές προσδιορίζονται με το υπ΄αριθμ. 128892/Ε2/20-10-2022  έγγραφο του ΥΠΑΙΘ και συγκεκριμένα στην παράγραφο II του Κεφαλαίου Β.


Αναλυτικά η παράγραφος II

ΙΙ. ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΣΕΠ

Μόνιμοι εκπαιδευτικοί επιλέγονται σε θέση ΣΕΠ εφόσον έχουν ένα τουλάχιστον από τα κάτωθι

προσόντα με την ακόλουθη ιεράρχηση:

α) εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε Διαπολιτισμικά Σχολεία, Τάξεις Υποδοχής, Φροντιστηριακά Τμήματα, Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας του εξωτερικού και άλλες αντισταθμιστικές δομές

β) προϋπηρεσία σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας

γ) μεταπτυχιακές σπουδές (Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών/Διδακτορικό) σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

δ) εθελοντική συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί με ένα τουλάχιστο από τα ως άνω προσόντα, επιλέγονται σε θέση ΣΕΠ μόνιμοι εκπαιδευτικοί μετά από αίτησή τους.


Για τις θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων υπεβλήθησαν δεκαοκτώ (18) αιτήσεις.

Εκ των δεκαοκτώ (18) υποψηφίων εκπαιδευτικών:

  1. Οι δύο (2) υποψήφιοι ανήρτησαν δικαιολογητικά προϋπηρεσίας και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας
  2. Η μία (1) υποψήφιος ανήρτησε δικαιολογητικά προϋπηρεσίας και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και εθελοντικής συμμετοχής σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.
  • Οι δύο (2) υποψήφιοι ανήρτησαν δικαιολογητικά προϋπηρεσίας Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
  1. Οι δύο (2) υποψήφιοι ανήρτησαν δικαιολογητικά προϋπηρεσίας Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας
  2. Οι δύο (2) υποψήφιοι ανήρτησαν δικαιολογητικά προϋπηρεσίας και Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας και εθελοντικής συμμετοχής σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.
  3. Οι υπόλοιποι εννέα (9) υποψήφιοι δεν ανήρτησαν δικαιολογητικά προϋπηρεσίας: είτε Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, είτε Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας, είτε εθελοντικής συμμετοχής σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.

Εκ των εναπομεινάντων εννέα (9) υποψηφίων:

  • Μία υποψήφιος ανήρτησε Διδακτορικό Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
  • Τρεις (3) υποψήφιοι δήλωσαν προϋπηρεσία που ιεραρχείται και αξιολογείται αλλά δεν ανήρτησαν κανένα δικαιολογητικό
  • Τέσσερεις (4) υποψήφιοι δεν ανήρτησαν κανένα δικαιολογητικό

Οι ανωτέρω υποψήφιοι διεκδικούσαν θέση Συντονιστών Εκπαίδευσης για τις εξής περιοχές:

Ελεγχόμενες Δομές Προσωρινής Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο (Ε.Δ.Π.Φ.Α.Α.)

  • Αλεξάνδρειας Ημαθείας
  • Βαγιοχωρίου
  • Βέροιας
  • Διαβατών
  • Κλειδί Σιντικής
  • Λαγκαδικιών
  • Σερρών

Δομές Αστικού Ιστού

  • Δομές Αστικού Ιστού Ανατολικής Θεσσαλονίκης
  • Δομές Αστικού Ιστού Δυτικής Θεσσαλονίκης
  • Δομές Αστικού Ιστού Πιερίας

Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.)

  • Διαβατών

 

4ο Ενημερωτικό Σημείωμα Συνεδρίασης ΑΠΥΣΔΕ

 

Μοιράστε το άρθρο

Facebook
Twitter
Linkedin
Pinterest

Σχολιάστε